Specificaties Tower, 3 interne + 4 externe bays - Bekijk alle specificaties

Sharkoon VS3-V Groen Review

TenzinNL 17 juli 2015, laatste update op 22 juli 2015, 188 views

Sharkoon VS3-V Groen

Strak uiterlijk, stille ventilator.

Pluspunten

• Strak uiterlijk
  • Licht is qua felheid niet overmatig aanwezig
  • Stille ventilator

Minpunten

• Power knop zit te dicht bij USB poorten

Reden van aankoop

Doordat mijn vorige computer al redelijk oud was, en ik deze al een aantal malen had geupgrade was het tijd voor een compleet nieuwe computer. En bij een nieuwe computer hoort een nieuwe behuizing.

Algemeen

Het openmaken van de kast is makkelijk te doen.
Aan de achterkant zitten grote draai schroeven waarmee de zijpanelen van de kast open kunnen worden gemaakt. Nu heb ik ervaring met het zelf in elkaar zetten van computers, en dit was met deze kast prima te doen.

Ik had wel het idee dat de ruimte binnen in wat kleiner was dan bij mijn vorige computer kast (merk???). De boel past er allemaal in, maar het kan wat krap overkomen.
Nu heb ik er ook wel alles inzitten, wat er maar in zou kunnen. Dus technisch gezien zou ook alles gewoon moeten passen.

Voor de harde schijf (HDD) zitten voorgevorme vakken in waarmee je deze kan vastzetten aan de kast, zodat ze bij het verplaatsen ervan op hun plek blijven zitten. Er zit echter geen aparte ruimte in om een SSD schijf vast te zetten. Dit heb ik echter wel voor elkaar gekregen door deze in achter de groene ventilator onder de grote harde schijf vakken vast te maken.

Positieve punten
  • De kast heeft een strak uiterlijk.
  • De groene ventilator is stil, en geeft niet overdaad aan licht. (De kast staat rechts van mij op mijn bureau.)
  • Er zitten geen onnodige randjes op de kast waar stof zich gaat ophopen, de kast is makkelijk met een doekje schoon te vegen.
Had iets anders gemogen
  • Doordat de kast aan mijn rechter kant staat heb ik 2 maal gehad dat wanneer ik iets in de USB poort wou steken ik de "Power knop" per ongeluk indrukte. Waardoor de computer uit ging.

Een strakke kast welke makkelijk stofvrij te houden is een er mooi uitziet. De ingebouwde ventilator is stil, en het licht trekt niet overmatig de aandacht. Tijdens het zelf in elkaar zetten van de inhoud komt de kast misschien wat krapper over, maar alles past er gewoon netjes in.
Ik ben er blij mee.

Heb jij ook een Sharkoon VS3-V Groen?