Specificaties 64GB microSDXC, ¤0,766 per GB - Bekijk alle specificaties

Samsung Pro+ microSDXC + SD-adapter 64GB Review

jdevrieTestpanel 17 juli 2015, laatste update op 8 augustus 2015, 302 views

Samsung Pro+ microSDXC + SD-adapter 64GB (Testpanel)

Kaartje getest in veel situaties. Overall erg goed maar met een beperking voor de 100Mb/s 4K Sony camera. Lees de volledige review.

Pluspunten

• zeer snel in bijna alle situaties
  • Robuust
  • meegeleverde adapter

Minpunten

• Kan helaas de 4K 100Mb/s van de Sony FDR-AX100 niet aan anders was het eindoordeel "uitstekend" geweest

Ik heb dit kaartje flink aan de tand gevoeld in veel verschillende situaties:
1) In mijn Galaxy S3 telefoon om mpeg4 bestanden af te spelen en dat ging uitstekend. De filmpjes speelden heel smooth zonder eenmaal te hakkelen.
2) In mijn Canos EOS 60D gebruikt om raw foto's te nemen ook geen enkel probleem voor dit kaartje alhoewel ik het gevoel heb dat deze al wat oudere camera het kaartje niet echt het vuur aan de schenen kan leggen.
3) In mijn Sony HDR XR-550 HD video camera filmen op 25Mb/s en dat was ook geen enkel probleem.
4) lezen en schrijven in mijn Asus G73SW gaming laptop met een USB3.0 kaartlezer. Daar haalde ik 35MB/s lezen en 27MB/s schrijven.

Maar toen kwam de echte challenge:
5) Ik heb vandaag een Sony FDR-AX100 4K video camera gekocht en die kan met de nieuwe firmware v.300 op 60Mb/s en 100Mb/s 4K video produceren. Op 60 Mb/s ging dit goed maar toen ik100Mb/s probeerde in te stellen kreeg ik de boodschap dat het kaartje niet UHS-I U3 compatibel is. Dus daar lag een grens waar dit kaartje tegen aan loopt.
6) ik heb het kaartje verder nog even een uurtje in het water gelegd, een uur in de vriezer en hem daarna met de haarföhn verhit maar daar werd het kaartje niet warm of koud van :D.

Alles bij elkaar een zeer breed bruikbaar kaartje met een kleine beperking. Ik zal echter een 100Mb/s video stream in de praktijk niet snel gebruiken want dat vindt Premiere pro op mijn Laptop wel wat zware kost en 60Mb/s geeft al een super kwaliteit beeld.

Wat betreft de prijs:
ik zie maar 1 kaartje met dezelfde specs die goedkoper is in de Pricewatch en dat is de
Sandisk Extreme Pro microSDXC 64GB en die gaat voor ongeveer ¤ 20,-- minder over de toonbank. Daarvan heb ik de robuustheid en betrouwbaarheid echter niet getest dus echt vergelijken kan ik die niet.

Update 18-07-2015:
Volgens wat er op het kaartje staat (Voor mij alleen leesbaar met bril en vergrootglas samen) zou dit kaartje dus wel UHC-I U3 compatible moeten zijn. Maar de camera ziet dat niet. Op mijn 128 GB Lexar pro SDXC kaartje ziet mijn camera het wel. Dus het lijkt er op dat het Samsung kaartje en de Sony Camera het niet met elkaar eens zijn.

Update 22-07-2015:
ik heb geprobeerd dit probleem bij Samsung neer te leggen via de mail maar helaas wil deze organisatie niet helpen. Ze verwijzen mij naar de leverancier waar ik het kaartje gekocht heb maar dat is Samsung zelf
Ik wilde dat via een reply op de mail antwoorden maar ze sturen mails met een retour adres wat niet blijkt te bestaan.

Heb jij ook een Samsung Pro+ microSDXC + SD-adapter 64GB?

Waarom zoek je geen contact via tweakers?
@Valentijn. Dat heb ik geprobeerd maar daar kreeg ik ook geen reactie van. Ik heb inmiddels contact gekregen via LinkedIn met iemand van Samsung van de juiste afdeling. Die is maandag weer terug van vakantie en dan gaan we naar het probleem kijken. :)
mooi. weet je zeker dat het niet aan je camera ligt?
Dan zou het lexar pro kaartje het ook niet moeten doen.
Dat klinkt goed, maar ik wacht nog ff op de grotere opslagformaten voor de Fiio X5II. :)

[Reactie gewijzigd door sjun op 17 juli 2015 23:51]

Ik kan mij niet voorstellen dat je voor een muziek speler een kaartje met deze high specs nodig hebt.
Geluid streams komen qua bandbreedte niet in de buurt van 4k of zelfs HD video. Sterker nog, niet eens van SD video ;) .
Ik denk dat je met een goedkoper kaartje ook uitstekend uit de weg kan in een Fiio X5II.