Specificaties Socket 2011-3 met Intel X99 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI X99S SLI PLUS Review

wouterbult 17 juli 2015, laatste update op 17 juli 2015, 446 views

MSI X99S SLI PLUS

"De waarde van het lichaam van je computer, valt niet te onderschatten. Als je streeft naar een optimaal krachtig en stabiel systeem, dan is dit moederbord de beste optie, aangezien hij ook zeer scherp is geprijsd voor een X99 moederbord."

Pluspunten

• Scherp geprijsd
  • 2011-3 Socket
  • Quad SLI support
  • DDR4
  • 8(!) Usb 3.0 poorten!
  • 10 SATA poorten

Minpunten

• SATA Express onhandig met 4 GPUs (weinig ruimte)

Layout Score: 4
Review: De MSI X99s SLI Plus

Over anderhalve maand staat dit moederbord één jaar in de pricewatch. Hoog tijd voor een review dus.

Ik heb dit moederbord een aantal weken geleden aangeschaft, en ben er zeer over te spreken, hij is scherp geprijsd, en voldoet aan je stoutste verwachtingen (OC genie 4, een m.2 slot, 8 usb 3.0 poorten, etc.) Tot nu toe heb ik geen enkel probleem gehad, en heerlijk gebruik kunnen maken van de 2011-3 socket, SLI functionaliteit, en nog veel meer.

De Featureset:

Alle features van dit moederbord:
  • Intel 2011-3 Socket voor de 5e generatie Intel Core i7 of Xeon processoren met de 2011-3 socket connector. Dit moederbord is dus compatibel met de meest high end processoren van deze tijd. In mijn build zit bijvoorbeeld een i7 5960X.
  • 8 DDR4 Ram geheugenslots Voor 8 DDR4 modules (max 128 GB) tot 3333 Mhz(!)
  • M.2, SATA, USB, Ethernet, Audio en PCi(express)De MSI X99s SLI Pro heeft meerdere interfaces voor data. Dit moederbord beschikt over onder andere: 10 Usb poorten (waarvan 8 Usb 3.0), waardoor je lekker veel externe schijven (en meer) kunt aansluiten, een m.2 slot, voor de nieuwe generatie ssds, een 1 Gbit ethernet aansluiting, standaard aansluitingen voor 7.1 surround sound, een s/pdif aansluiting voor optisch geluid, 4 PCI-e 3.0 16x aansluitingen met mogelijkheid voor Crossfire(X) of (quad) SLI. Ook zitten er nog 2 PCI-e x1 slots op voor extra kaarten (Wi-Fi bijvoorbeeld). Ook zitten er 10(!!) SATA aansluitingen op het moederbord, zodat je lekker veel interne schijven kunt gebruiken. En last but not least: De SATA express aansluiting! Deze heb ik zelf niet kunnen gebruiken, hierover vertel ik wat bij de Lay-Out.
  • OC Genie 4
    Zelf gebruik ik OC genie 4 ook, want hiermee kun je gemakkelijk je processor in no-time Oc'en! Je hebt natuurlijk wel een goede koeler nodig! (denk bijv. aan water koeling.) Ik zelf gebruik de Corsair Hydro H100i GTX.
De lay-out:
De lay-out is behoorlijk standaard voor een x99 moederbord. Een 2011-3 socket, ram slots er naast, IO ports op de standaard plek, kortom niets speciaals. Op twee dingen na. De m.2 slot, en vooral de SATA Express slot. Deze is behoorlijk onhandig geplaatst: wanneer je laatste PCI-e 3.0 16x slot in gebruik is, kun je er niet goed meer bij. Dit is dan ook het enige minpuntje aan dit moederbord.

De MSI X99s SLI Plus is wat mij betreft het beste moederbord (zeker in zijn prijsklasse) met de x99 chipset. Alle "Bells en Whistles" zitten er op. (m.2, SATA express, DDR4 Compatible etc. etc.) Dit moederbord is echt top of the line, en heeft een mooie compleet zwarte finish, die erg mooi staat in de meeste builds. Het moederbord voldoet aan alle verwachtingen en heeft ook nog eens handige extra's te bieden. Vandaar geef ik de MSI X99s SLI Plus 5/5 sterren!

Heb jij ook een MSI X99S SLI PLUS?