Specificaties 64GB microSDXC, 0,766 per GB - Bekijk alle specificaties

Samsung Pro+ microSDXC + SD-adapter 64GB Review

klen_ghostTestpanel 16 juli 2015, laatste update op 21 maart 2016, 1.191 views

Samsung Pro+ microSDXC + SD-adapter 64GB (Testpanel)

Ik heb deze micor sd kaart via de tweakers poll & "samsung testpanel" actie gewonnen, en uitgebreid mogen testen met mijn camera. Allereerste ingeving prima kaartje met goede bouw kwaliteit en uitgebreide garantie. lijkt erop dat het kaartje na ongeveer 6 maanden al corrupt is geraakt (lees niet meer bruikbaar)

Pluspunten

• snel (zeker t.o.v. een class 10 action sd kaart)
  • goede garantie
  • sd adapter erbij!

Minpunten

• de prijs is eigenlijk aan de hoge kant
  • nu al niet goed werkend meer (na 6 maanden)

verpakking : klein kartonnen doosje met daarin weer een plastic (open klik) doosje waar de micro-sd en de adapter zitten (niets geks dus)

Ik heb deze Samsung pro plus sd kaart verkregen via de actie van Samsung & tweakers via een actie/poll
"Samsung Pro Plus Testpanel - Ervaar zelf hoe snel sd-Kaartjes zijn"

De opdracht was relatief simpel vanuit samsung, probeer de limieten van deze sd kaart op te zoeken.
De praktijk blijkt echter dat de meeste camera's eerst de buffer vol krijgen en dan benut je de extra snelheid van dit soort snelle kaartjes, dat zet niet weg dat de snelheids winst welke je met dit soort kaartjes hebt wel erg fijn is omdat je weer sneller door kan met foto's maken.
Omdat de Foto's als de buffer vol is ongeveer 2x zo snel weggeschreven dan bij mijn andere kaartje(s).
De opdracht van tweakers is echter wat lastiger
: probeer je foto's op het beste moment vast te leggen.
Dit bleek bij de jongens van skateland toch behoorlijk lastig (camera Buffer die snel vol zat en de juiste momenten er net niet op stonden)
Toch is het naar mijn gevoel is het op momenten gelukt om een goede foto te maken op het juiste moment.
Bij de modellen was het verhaal heel anders natuurlijk, zelfde omgeving maar minder snelheid en behendigheid benodigd, dit was een leuke bonus voor de genodigden en naar mijn gevoel zijn er dan ook evenveel of misschien zelfs meer foto's/videos van de dames gemaakt
SD Kaart zelf : Samsung Pro Plus 64GB - Uhs 3
Uhs-3 snelheids indicatie. lees snelheid 95MB/s - Schrijf 90MB/s
Zelfs op mijn camera (met slechts UHS-1 memory ondersteuning ) waren de verschillen tenminste "voel-merk"baar, helaas als mijn buffer vol zit kan ik pas na 0,5-1 seconde weer door schieten dit is erg jammer hierdoor behoorlijk wat momenten gemist.
Ik heb dus ook niet het kaartje ten volle kunnen benutten zoals de duurdere camera's met grotere buffer en snellere hardware wellicht wel hebben kunnen doen.
overigens merk ik zeker verschil in het wegschrijven van de camera buffer naar het samsung pro plus uhs3 sd-kaartje.
Zo duurde langer voor mijn buffer leeg geschreven werd naar het oude kaartje (class 10) dan naar het Samsung Pro plus uhs-3 kaartje wat we hier uit mochten testen.

Voor dit soort actie momenten is het ook echt wel aan te raden dus een kaartje te pakken wat zo snel mogelijk is.
wat in de praktijk zelden voorkomt is dat de buffer van mijn camera vol komt simpelweg omdat we niet zo intensief foto's maken als bij deze test dag. maar het blijft fijn om te weten dat je weer snel door kan als de buffer vol staat omdat je kaartje het makkelijk aan kan.
een benchmark ga ik niet plaatsen daar mijn sd kaart lezer niet snel genoeg is en ik ook geen usb3.0 heb vind ik dit niet een kloppend resultaat geven. (deze zijn er vast wel te vinden)

persoonlijk vind ik voor de mensen die veel met foto of video's opnemen bezig zijn een dergelijke snelle kaart zeer aan te raden
stabiliteit en betrouwbaarheid, tja in slechts 1 week kan ik daar nog te weinig over vertellen, tot dusver nog geen problemen mee gehad is het enigste wat er nog te melden is

Heb jij ook een Samsung Pro+ microSDXC + SD-adapter 64GB?