AOpen H600 B Zwart Review

Magus360 6 augustus 2005, 1.144 views

AOpen H600 B Zwart

Pluspunten

• Ruime en solide case
  • Goede voeding
  • Airshaft voor CPU

Minpunten

• maar plaats voor één fan
  • Motherboardtray niet verwijderbaar

Kwaliteit voeding Score: 5
Na een goedkope pre-mod case was ik wel toe aan een goede case die ik eventueel zelf kan gaan modden, mijn oog viel eerst op de Centurion 5 case van CM, toen echter bleek dat deze amper te krijgen was ben ik verder gaan kijken. De H600B was mijn 2e keus, ongeveer de zelfde grote, ook met 350 Watt voeding en ook de prijs lag niet ver van de Centurion 5 (de H600B is ongeveer 5-10 euro duurder).

Bouwkwaliteit en afwerking

De kast zelf is gemaakt van staal en dus erg stevig maar ook erg zwaar (ivm aluminium). de afwerking is heel goed, ik heb (bijna) geen oneffenheden of scherpen randjes kunnen vinden.

Inbouw- mogelijkheden

Ook hier ben ik erg tevreden over, er is veel ruimte in de case zelf.
Extern heeft de case 4 5,1/2 " drive bays en 2 3,1/4" drive bays.
Intern zijn er 5 3,1/4 drivebays.
Al met al meer dan genoeg dus.

Koelings- mogelijkheden

Hier ben ik minder te spreken over, standaart zit er aan de achterkant één 120 MM fan (van Nexus, dus erg stil), verder is er eigenlijk geen plaats voor een andere fan (aan de voorkant kan er een fan geplaatst worden maar door het ontbreken van ventilatie gaten in de voorkant van de case is dit dus zinloos). De Koelingsmogelijkheden vielen dus tegen.
Wel zat er een shaft in de zijkant zodat de cpu koeler "schone lucht" kan aanzuigen door deze shaft.

Vormgeving

De H600B is erg basic, ik hou er wel van maar de case heeft niet echt een spannend uiterlijk.

Installatie- gemak

Erg goed, door railjes voor de cd-drives zijn deze erg makkelijk, en naar wens zonder schroeven te plaatsen. De sidepannels gaan er erg soepel af en zijn bevestigt met dumbscrews. Uitbreidingskaarten moet je wel nogsteeds met gewone schroeven vast zetten, maar dit is geen ramp. De Motherboardtray is helaas niet uit de kast te halen, maar door de ruimte in de kast is het ook niet echt nodig.

Modbaarheid

De modbaarheid is inorde, aan de zijkant is genoeg plek voor een raampje, en doordat er geen deurtje aan de voorkant zit is het makkelijk om een fancontroller of lcd schermpje te plaatsen.

Kwaliteit van voeding

Er wordt een 350 Watt A-Open voeding mee geleverd die erg stil is en prima werkt.

ik heb mijn H600B bij de Mycom gekocht voor 84.99 euro, ik vind de prijs/kwaliteit verhouding erg goed, de case is stevig en ruim en de meegeleverde voeding bevalt me prima.

• Athlon 64 3000+
  • Aopen AK86L mainboard
  • 1 GB Twinmos
  • V9999 Ultra

Heb jij ook een AOpen H600 B Zwart?