Specificaties Radiogestuurde muis en 8.200dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Ouroboros Review

ShadowShape 14 juli 2015, laatste update op 14 juli 2015, 355 views

Razer Ouroboros

Veel te dure muis voor de kwaliteit

Pluspunten

• Aanpasbaar (dus ook voor linkshandigen geschikt)!
  • Oplaadstation
  • Snelheid aan te passen met zijknop

Minpunten

• Verbindingsproblemen
  • Korte batterijduur
  • Bouwkwaliteit is matig (zeker voor zo'n dure muis)

Reden van Aanschaf

Als linkshandige muisgebruiker was het al jaren mijn missie om een muis te vinden die draadloos en voor linkshandigen geschikt is te vinden. Met de Razer Ouroboros in de aanbieding dacht ik een goede muis gevonden te hebben.

Algemeen

De Razer Ouroboros heeft zeer spannende specificaties, zoals;
  • Draadloos radiogestuurd
  • Laser sensor
  • 8.200dpi sensor resolutie
  • Oplaadbaar via (meegeleverde)dock
  • 11 programmeerbare knoppen
  • Links-en-rechtshandig
  • Snelheid aan te passen via zijknop
Razer staat bij mij bekend als een goed merk, dus ik heb vol vertrouwen deze muis gekocht.

Plaatjes
Razer in Dock

Razer in onderdelen

Mijn mening

Ik heb de muis nu enkele weken in gebruik. In eerste instantie had ik de USB kabel op mijn USB hub aangesloten. Omdat ik veel last had van connectiviteit problemen (draadloos signaal viel weg, muis kwam niet uit slaapstand, muis doet er 10 sec over om de snelheid die ik heb ingesteld toe te passen na slaapstand) besloot ik om de USB kabel direct op een USB poort aan te sluiten. Windows zorgt voor een probleemloze overschakeling.

Helaas heeft dit de problemen niet opgelost. Ik heb de software volledig ge-de´nstalleerd, opnieuw ge´nstalleerd, gekeken of er IRQ problemen zijn, noem maar op. Ik kan geen aanleiding vinden voor de problemen.

De voordelen
  • De LED verlichting steelt de show
  • De muis ligt heerlijk in de hand, zelfs voor mij (als linkshandige)
  • De oplaaddock vind ik een handige optie.
De verbeterpunten
  • De connectiviteitsproblemen
  • -> Muis komt soms niet uit slaapstand,
  • -> Software doet er 10 sec over om de gekozen snelheid toe te passen, vanuit slaapstand,
  • -> Muis reageert soms ineens niet meer. Kabel moet dan aangesloten worden op muis.
  • De onderkant ziet er na een paar weken uit, alsof de muis al jaren gebruikt wordt
  • De batterij is na 8-10 uur muizen leeg. Ik werk vanuit huis, achter mijn pc, dus soms haalt de batterij het eind van de dag niet.
  • De bouwkwaliteit had ik persoonlijk steviger verwacht voor zo'n dure muis
Samenvatting
Al met al vind ik het een dure muis, met te veel problemen en tekortkomingen om deze vraagprijs te rechtvaardigen.
Sowieso het moment dat een artikel niet (optimaal) functioneert, is de vraagprijs niet meer gerechtvaardigd. Ik hoop dat het hier om een incidentele situatie gaat en dat andere Ouroboros muizen wel goed zijn. Helaas las ik online dat ik niet de enige ben die zo'n dure muis heeft gekocht en dezelfde problemen ervaart.

Wees gewaarschuwd bij het kopen van deze muis, er zijn eigenaren die veel problemen ervaren!

Heb jij ook een Razer Ouroboros?