Specificaties 5,1" display, 4G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung Galaxy S5 Plus Zwart Review

pilskes 11 juli 2015, 503 views

Samsung Galaxy S5 Plus Zwart

De S5 Plus, voor mensen die de S6 te duur vinden..

Pluspunten

• Snelle processor
  • Zeer mooi scherm
  • Met SD-kaart uitbreidbaar
  • Verwisselbare accu
  • 4G+
  • Waterdicht

Minpunten

• Ontwerp is niet echt bijzonder
  • Klepje om op te laden voelt erg simpeltjes aan
  • Accuduur mag echt wel beter
  • Opladen duurt te lang

Na 2,5 jaar met een Ace 2 te hebben rondgelopen, moest deze echt vervangen worden. Na een uitgebreide zoektocht was mijn oog gevallen op een Samsung S5. Door toeval kwam er een S5 plus op mijn pad, en dat kon ik niet afslaan.

Mijn 1ste reactie bij het in handen hebben van de S5+ was er echt 1 van verbazing. Wat een enorm ding zeg! Het scherm lijkt wel 2 keer zo groot als die van mijn Ace 2. Het toestel is al voorzien van Lollipop, 5.0.2. Deze stond er al op bij het unboxen. Na een paar uurtjes alles in te hebben gesteld en aangepast aan mijn voorkeuren was de accu al leeg, terwijl ik deze voor ingebruikname helemaal opgeladen had! Ik was bang dat dit geen goed teken was, maar wist ook dat het toestel zich wel zou herstellen na een paar keer opladen. De accuduur is inmiddels stukken beter, gemiddeld doe ik er bijna 2 dagen mee.

Het ontwerp in weinig inspirerend. Sinds de Galaxy reeks gestart is, is er weinig veranderd. Een aandachtspuntje is dit toch wel. Voor een toestel van deze prijs, mag je wel wat meer verwachten.

Het fijne is wel dat ik inclusief mijn Samsung Smart tv nu alles kan doen via de telefoon. Zappen, streamen, filmpjes die je gemaakt hebt met de telefoon, kun je mooi op de tv kijken!

Verder heb ik niet veel aan te merken op het toestel. De grote van het toestel went zeer snel, iets kleiners valt al snel tegen.

De fingerprint scanner gebruik ik (nog) niet. Ik wil het toestel soms snel kunnen gebruiken, en een vingerafdruk duurt soms te lang. Misschien dat het nog ooit in gebruik wordt genomen, maar nu heb ik er weinig behoefte aan.
Alle extra's die het toestel bevat, gebruik ik erg weinig. Het zijn speledingetjes, die je niet zou missen als ze zouden ontbreken.

Het verschil met de gewone S5 zijn wel bekend als het om hardware gaat, de verschillen in het dagelijks leven kan ik niet geven omdat ik nooit een vergelijking heb kunnen maken. Wel is de S5 Plus enorm snel, een verademing!

Wil je geen vermogen uitgeven aan een S6, dan is de S5 Plus nu nog een goede optie om toch een snel en goed toestel in handen te krijgen.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S5 Plus Zwart?