Toshiba MD04ACA400, 4TB Review

LEX63 11 juli 2015, laatste update op 27 april 2016, 1.302 views

Toshiba MD04ACA400, 4TB

Snel 205 Mb/s stil je hoort hem nauwelijks.

Pluspunten

• Snel 205 Mb/s
  • Stil
  • Goed betaalbaar. 119,00 11-07-2015

Minpunten

• Geen

Al weer 2 jaar heb ik een Verbatim externe harddisk 2 TB model 47659 Ik had behoefte aan meer opslagcapaciteit. Wat ga ik doen er een nieuwe bij kopen of de oude upgraden?

Voor het laatste heb ik gekozen, vanmiddag heb ik de 4 TB Toshiba MD04ACA400 harddisk binnen gekregen en ingebouwd "Een kind kan de was doen" heel simpel het enige dat ik nodig hab was een fitting schroevendraaier.

Het was een gok of de JMS-539 controller deze 4 TB harddisk wel aan kon, Gelukkig wel dus. De harddisk werd opgedeeld in twee partities. totaal 3.7 TB beschikbaar voor gebruik.

Wat opvalt is dat de Toshiba MD04ACA400 veel sneller is dan de Samsung HD204UI die standaard in de Verbatim zat gemonteerd. Dit zal wel door het toerental komen Samsung HD205UI 5400 rpm Toshiba MD04ACA400 7200 rpm.

Voor de oude Samsung HD204UI bestel ik een USB 3.0 enclosure "behuizing" 14,-

De warmte productie hmmm hij staat nu 2 uur aan al heel wat over gekopieerd en temperatuur schommelt tussen de 45 en 50 graden gemiddeld 48 graden. Dat mag acceptabele genoemd worden.

Ik heb natuurlijk nog geen uitgebreide ervaringen maar de eerste indruk is zeer goed ook recensies die ik heb gelezen zijn zeer positief en lovend.

Heb jij ook een Toshiba MD04ACA400, 4TB?

Micl inmiddels de HDD's gekocht?

Zie dat de prijzen weer lekker aan het stijgen zijn ik betaalde 11-07 119,00, - nu 04-09 126,80
een prijsstijging van 6% in nog geen 2 maanden.

Is er weer een overstroming in Thailand?

Lex
Geen overstroming, wel $ Dollar koers....Doordat de Euro steeds minder waard wordt moeten wij meer voor een Dollar gaan betalen. Aangezien de handel in de meeste hardware in Dollar geschied betekend dit dat voor ons de prijzen stijgen. :o
Ja die lagen waarde van de Euro maakt mijn hobby de "Modelbouw" ook een stuk duurder.

Onderdelen zijn tot 30% duurder geworden. Op monent dat ik dit schrijf is de koers van de euro/dollar 1,0739 niet histories laag dat was 13 maart dit jaar toe was een euro 1,0493 waard.

Gaar we het nog mee maken dat de dollar meer waard is dan de euro? Ach voor bedrijven in europa schijnd het wel heel interesant te zijn het is goedkoper om goederen in europa te kopen door de lage waarde van de euro.
Bedankt voor je duidelijke review!
Ben van plan 3 van deze schijven te kopen voor in mijn nieuwe worksystem.
Vond 12TB voor onder de 400 euro met prima prestaties zoals ik hier lees wel een oke deal.

WD black is me te prijzig, Seagate vertrouw ik niet (betreft schijven voor in een opname studio) en de HGST NAS is van origine ook weer niet gemaakt voor desktop gebruik.
Is het nog gelukt met je nieuwe worksystem?
Ben er nog steeds mee bezig ^^. Heb uiteindelijk deze schijf in mijn 'werk/game/office pc zitten en 3 HGST IDK Deskstar NAS H3IKNAS500012872SE 5TB voor mijn audio workstation aangeschaft.
hallo,ik heb deze hdd ook maar ik haal maar snelheden van 108 mb in hdtune en 111 mb in crystaldiskmark dat is bijna de helft langzamer.
ik heb precies hetzelfde typenummer ook 4tb.
hij is zelfs trager dan mijn wd red.
ik zat te kijken naar de x300 5tb van toshiba maar die geeft dezelfde snelheden weer die jij haalt met deze 4tb van toshiba.
sata poort ligt het niet aan denk ik,ik heb een gigabyte z170x gaming 3.
:'(
Hoe oud is de computer? Heeft deze computer wel een SATA III interface?
Misschien is het een Driver issu. Installeer de laatste drivers voor je computer.
Misschien de hoogste tijd dat de harddisk gedefragmenteerd word?

De opgegeven snelheid is correct.
Controleer deze 3 punten en laat me weten het probleem is opgelost.

Lex
bedankt voor je reactie lex.
ik geloof ook wel dat jij die snelheid wel haalt want meerdere halen die snelheid vandaar dat ik het zo raar vond dat ik zo'n extreem lage snelheid heb,nog lager dan mijn wd red.
zoals ik al zei denk ik niet dat het aan mijn pc ligt(skylake 6700k,z170x gaming 3)
deze is denk ik net een jaar oud en heeft volgens mij alleen maar sata III poorten en de harde schijf is net 2 maanden oud.
ik zal eens een andere poort proberen,
normaal maakt mij de snelheid niet uit want ik heb een ssd waar windows op staat maar op de toshiba staan mijn games dus een beetje snelheid zou fijn zijn.
mvg jan
Is het nog gelukt?

Je kunt die harddisk ook in een moderne andere computer testen.
jeejan

Is het nog gelukt om de snelheid op te schroeven?