Samsung Galaxy S6 edge 64GB Zwart Review

kngtplski 11 juli 2015, 880 views

Samsung Galaxy S6 edge 64GB Zwart

Fijn toestel maar het geld niet waard. Je kan evengoed een gewone S6 kopen zonder de edge. De edge functie is niet de 150 Euro extra waard in mijn ogen.

Pluspunten

• Design
  • Snelheid
  • Camera

Minpunten

• Blijft hangen
  • Geen houvast
  • Touch-ID is nog steeds niet wat het moet zijn

Het enige grote verschil tussen de Galaxy S6 en de Galaxy S6 edge is de Edge feautures die op niets trekken. Je verwacht dat de Edge veel meer functies zou moeten hebben. Je kan enkel en alleen enkele contacten op je Edge screen opslaan. Het kan ook gebruikt worden voor eventuele klok maar dit vreet je batterij letterlijk op. In mijn ogen is het de 150 Euro niet direct extra waard.

Het toestel glijdt heel vaak uit je handen. Dus als je het toestel gat aankopen raad ik u al direct aan om een beschermendhoesje te komen. Het toestel kan je helaas niet met 1 hand gebruiken. Je kan niet alles aanraken met je duim. De aan en uit knop staat ook niet perfect gelegen. Het zou iets hoger moeten staan. Dit is geen grote probleem maar alsnog een klein minpuntje. Je zou toch verwachten dat het toestel perfect moet zijn voor deze prijs.

De camera is een grote pluspunt bij deze toestel. Je moet wel opletten dat je 2 verschillende soorten camera's hebt. De betere camera in mij ogen is de camera die door SAMSUNG zelf is gemaakt.
De camera is gewoonweg perfect. Heeft geen enkel minpunt in mijn ogen.

De batterijeduur is ook een grote pluspunt. Ik moet er wel bij vermelden dat je het toestel wel op spaarstand moet gebruiken. De scherm gebruikt anders extreem veel je batterijen. Als je het toestel zonder de spaarstand gebruikt gaat dit echter maar een halve dag mee. In de spaarstand kan je deze gerust 2 dagen gebruiken. De extreme spaarstand is ook een handige feauture. Dit kan altijd gebruikt worden in noodsituaties.

Je zou ook verwachten dat het toestel niet zou blijven hangen. Ik heb het toestel 1 maand gebruikt. Helaas heb ik in deze 1 maand toch enkele keren mijn toestel volledig moeten uitzetten omdat het bleef hangen. Dit gebeurde echter bij bepaalde Apps die ik gebruikte (skype) Dit kan ook eventueel aan de applicaties liggen die ik er op gebruikte.

CONCLUSIE

Het toestel is een beetje te prijzig voor de minpunten die je erin kan vinden. Je kan evengoed de Galaxy S6 aankopen voor 150 Euro goedkoper.

Heb jij ook een Samsung Galaxy S6 edge 64GB Zwart?

Dus dure toestellen moeten minder fouten bevatten?

Al jaren lang blijven er altijd bugs in de software zitten.
Je hebt wel gelijk maar je verwacht toch steeds meer met de tijd eigenlijk.
Als je dan nog eens zoveel betaal verwacht je alsnog een perfect werkend toestel.
Hallo heren
Ik heb een s6 edge 64gb super tevreden als ik zo negatief was over mijn toestel had ik al lang een andere gekocht.
s6 edge is nog niet bliven hangen en ik doe best veel met mijn toestel
Ik geef een 10+ s6 edge

[Reactie gewijzigd door Tony s6 edge op 12 juli 2015 13:13]

Ben al ondertussen overgeschakeld.
Misschien komt het ook omdat ik tot nu toe altijd een Apple heb gebruikt. Het is altijd eventjes aanpassen. Op vlak van snelheid en camera is de S6 Edge inderdaad een 10+