Leitz Icon Review
Ik was zeer gelukkig met mijn Icon toen ik hem net geïnstalleerd had: De software is veel beter dan de bloatware van mijn Dymo, ik kan labels rechtstreeks vanaf mijn iPad afdrukken en hij werkt nog eens draadloos ook. Maar na een paar weken gebruik is dat helaas omgeslagen.
Pluspunten
Veel beter software dan de Dymo bloatware Direct labels printen vanaf iOS en Andriod Wifi netwerk printer Snijdt labels zelf af
Minpunten
Werkt niet op Wifi kanaal 12, 13 (en 14) Veel firmware tekortkomingen en bugs 'Smart' cartridge met chip: Geen 3rd party labels, niet navullen Optionele accu erg duur
Eindoordeel
Na een paar maanden bezit en een 20-tal etiketten afgedrukt te hebben ben ik erg teleurgesteld in deze printer en wel om de volgende redenen:
Alles bij elkaar maakt dit het afdrukken van een etiket nogal omslachtig waardoor ik vaak toch weer naar een viltstift grijp, en dat is nou precies waar ik deze printer voor had gekocht.
- De Icon kan niet over de de volle breedte van het label printen. Een groot huisnummer in de breedte geprint is dus altijd nog veel kleiner dan het label breed is.
- Plastic etiketten zijn niet voorzien van een transparante toplaag, waardoor ze veel kwetsbaarder zijn dan de plastic etiketten uit een Dymo.
- De Icon kan weliswaar aan een bestaand Wifi netwerk connecten, maar als dat ook maar enkele seconden onbereikbaar is, valt hij terug in de (open) Software Accesspoint mode, waardoor hij niet alleen voor jouw onbereikbaar wordt, iedereen en zijn moeder in je omgeving kan hem dan ineens wèl gebruiken.
- De Icon kan niet gebruikt worden op Wifi kanalen 12 en 13. Dit zijn buiten de VS volledig legale kanalen, maar toch heeft Leitz besloten deze niet te gebruiken. Dit maakt de printer incompatible met ±10% van de bestaande Wifi netwerken.
Alles bij elkaar maakt dit het afdrukken van een etiket nogal omslachtig waardoor ik vaak toch weer naar een viltstift grijp, en dat is nou precies waar ik deze printer voor had gekocht.
Beoordeel deze review:
Reacties (9)
Mindbender, zijn de problemen ondertussen al opgelost door Leitz ?
De service van Leitz is uitermate goed, iets wat wij in Nederland al lang niet meer gewend zijn. Ik heb zonder vragen in de winkel (Staples) meteen een nieuw exemplaar gekregen; Ik had alleen de losse printer bij, zonder voeding etc, maar dat was geen probleem. Ik kreeg zo een nieuwe doos mee.
Die doos staat heb ik pas vorige week uitgepakt, omdat ik door Leitz gebeld werd om te vragen of het probleem nu was opgelost. Dat heb ik een bedrijf nog nooit zien doen, dus echt business class service. Na alles uitgetest te hebben lijk ook dit exemplaar deze problemen te hebben, dus ik denk dat het inherent aan het design is. De dame aan de telefoon liet me weten dat als de problemen ook in dit nieuwe exemplaar aanwezig waren, ik dat even moest laten weten, omdat ze waarschijnlijk nog een andere oplossing hebben. Dat heb ik gedaan, dus ik wacht af.
Leitz is erg pro-actief en oplossingsgericht, dus ik denk dat het wel goed komt.
Die doos staat heb ik pas vorige week uitgepakt, omdat ik door Leitz gebeld werd om te vragen of het probleem nu was opgelost. Dat heb ik een bedrijf nog nooit zien doen, dus echt business class service. Na alles uitgetest te hebben lijk ook dit exemplaar deze problemen te hebben, dus ik denk dat het inherent aan het design is. De dame aan de telefoon liet me weten dat als de problemen ook in dit nieuwe exemplaar aanwezig waren, ik dat even moest laten weten, omdat ze waarschijnlijk nog een andere oplossing hebben. Dat heb ik gedaan, dus ik wacht af.
Leitz is erg pro-actief en oplossingsgericht, dus ik denk dat het wel goed komt.
Alweer een tijd geleden dat ik hier gekeken heb. Ik ben nu van plan een Leitz Icon aan te schaffen.
Is jouw probleem ondertussen opgelost ?
Is jouw probleem ondertussen opgelost ?
Helaas niet. Ik was verzocht te laten weten of het vervangingsapparaat hetzelfde probleem gaf, wat de dame die ik aan de telefoon had, had waarschijnlijk nog een anderen oplossing. Ik heb dat gedaan (na het eerst een paar weken in zijn door te hebben laten zitten) en daar is helaas geen reactie meer op gekomen.
Ik heb eigenlijk ook geen zin meer om mezelf er druk over te gaan maken. Voor die paar keer dat ik een etiket wil printen sluit ik heb nu gewoon via USB aan. Wel zonde van die dure accu die ik erbij gekocht had.
Ik heb eigenlijk ook geen zin meer om mezelf er druk over te gaan maken. Voor die paar keer dat ik een etiket wil printen sluit ik heb nu gewoon via USB aan. Wel zonde van die dure accu die ik erbij gekocht had.
Hoe is dit inmiddels? is het onder OSX nog steeds knudde? of zijn de nieuwste drivers en / of de bios software van de printer zelf verbeterd?
Helaas niets meer van Leitz gehoord. Nog wel geantwoord op de laatste emails, maar helaas geen antwoord.
Met USB is het een prima printer, maar via WiFi is hij eigenlijk niet bruikbaar. Zodra de printer even je WiFi netwerk niet meer ziet, valt hij direct terug in access-point mode. En dat gebeurt vaker dan je misschien verwacht, en helemaal als je met deze portable printer gaat rondlopen.
Om hem dan weer terug op je netwerk te krijgen, moet je eerst je PC/Laptop op het netwerk van de printer zetten, vervolgens op de interne webpagina van de printer de WiFi setup wizard doorlopen om je eigen WiFi netwerk weer te selecteren, en tenslotte je PC/Laptop weer terug op je eigen netwerk zetten. Best veel werk om even etiketje te printen...
En als je dat niet doet, of je hebt even niet in de gaten dat je printer weer eens in access-point mode is teruggevallen, staat hij op hetzelfde kanaal als jou WiFi netwerk je verbinding te verstoren, terwijl hij voor iedereen in je buurt open staat om dure etiketten te printen. Met 'ICON' in het SSID is niet voor grappenmakers niet moeilijk te achterhalen wat voor een apparaat het is.
Met USB is het een prima printer, maar via WiFi is hij eigenlijk niet bruikbaar. Zodra de printer even je WiFi netwerk niet meer ziet, valt hij direct terug in access-point mode. En dat gebeurt vaker dan je misschien verwacht, en helemaal als je met deze portable printer gaat rondlopen.
Om hem dan weer terug op je netwerk te krijgen, moet je eerst je PC/Laptop op het netwerk van de printer zetten, vervolgens op de interne webpagina van de printer de WiFi setup wizard doorlopen om je eigen WiFi netwerk weer te selecteren, en tenslotte je PC/Laptop weer terug op je eigen netwerk zetten. Best veel werk om even etiketje te printen...
En als je dat niet doet, of je hebt even niet in de gaten dat je printer weer eens in access-point mode is teruggevallen, staat hij op hetzelfde kanaal als jou WiFi netwerk je verbinding te verstoren, terwijl hij voor iedereen in je buurt open staat om dure etiketten te printen. Met 'ICON' in het SSID is niet voor grappenmakers niet moeilijk te achterhalen wat voor een apparaat het is.
Hmm, okay dus met USB werkt het wel. Ik werk met Mac maar elders in het huis hebben wij ook mensen met een pc die zouden dan wifi moeten gebruiken (begreep dat pc mensen en tablet mensen geen probleem hebben ) Ik heb wel een ipad 1 maar ik ga er inmiddels vanuit dat ook deze app weer niet meer werkt met de Ipad 1. Maar dat steeds wisselen van wifi dat is zelf voor mij vervelend, voor mijn hoogbejaarde ouders helemaal niet meer te doen, die snappen al niet hoe ze een netwerk moeten selecteren dus vrees ik dat ik toch naar Dymo moet al herinner ik mij van mijn dymo 330 turbo die ik hier nog heb staan dat dit ook niet echt prettig met de software werkt.
@MindBender De andere reviewer klaagt over dat:
1. het lastig is om de cartridges te plaatsen
2. cartridges onterecht als leeg worden aangemerkt
Hoe is jouw ervaring met deze 2 punten?
1. het lastig is om de cartridges te plaatsen
2. cartridges onterecht als leeg worden aangemerkt
Hoe is jouw ervaring met deze 2 punten?
Ik heb deze 2 problemen niet ervaren, maar ik heb het apparaat ook al heel lang niet meer gebruikt omdat dat veel te omslachtig is voor dat ene labeltje zo nu en dan.
Ik gebruik weer gewoon mijn oude Dymo, die ook nog eens duurzamere plastic labels print: Een gekleurde plastic drager, bedrukt met een carbon inktlint in de cartridge, en afgedekt met een transparante plastic folie.
De Icon plastic labels zijn enkel gekleurd thermisch plastic folie. Wit wordt gauw bruin, de 'bedrukking' is erg kwetsbaar en warmte maakt het hele label zwart. Waardeloos, in mijn beleving.
Ik gebruik weer gewoon mijn oude Dymo, die ook nog eens duurzamere plastic labels print: Een gekleurde plastic drager, bedrukt met een carbon inktlint in de cartridge, en afgedekt met een transparante plastic folie.
De Icon plastic labels zijn enkel gekleurd thermisch plastic folie. Wit wordt gauw bruin, de 'bedrukking' is erg kwetsbaar en warmte maakt het hele label zwart. Waardeloos, in mijn beleving.
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn