HP Pavilion w2228h Zwart Review

Sneeuwbaard 6 mei 2009, laatste update op 7 mei 2009, 949 views

HP Pavilion w2228h Zwart

Pluspunten

• Design
  • Kwaliteit
  • Scherpheid
  • Verstelmogelijkheden
  • Grootte scherm

Minpunten

• De voet/standaard is wat groot.
  • Pieptoon als je het scherm uitzet. Simpel op te lossen door de stekker eruit te trekken.
  • Glans van het scherm kan wat vervelend zijn voor de mensen met lichte kamers, maar daar wen je uiteindelijk ook aan.

*Ik heb de HP w2228h alweer een tijdje, en ben er nog altijd zeer content mee.*

Na wat op het internet rondgekeken te hebben, vond ik de Samsung Syncmaster het geld wel waard.
Eenmaal bij de BCC aangekomen viel de beeldkwaliteit mij tegen.
Heb toen nog even met een van de BCC medewerkers staan praten, die mij toen aan de HP W2228H geintroduceerd heeft. ;)
De beeldkwaliteit was perfect, een in vergelijking met de Samsung Syncmaster T220 is het beeld veel scherper en kleurrijker.
De verkoper zei dat dit door het scherm kwam, wat van glanzend plastic is, in tegenstelling tot het bekende matte plastic.
Dit kan echter ook gelijk een negatieve eigenschap zijn, aangezien dit in lichte kamers wat vervelend kan zijn dankzij de reflectie.
Ik moet echter gelijk zeggen dat het na een tijdje allemaal wel meevalt, aangezien ik zelf ook in een lichte kamer zit.

Ervaring:
Tot nu toe heb ik geen grote negatieve eigenschappen gevonden.
De enige minpuntjes zijn standaard, die wat groot is, en de hoge pieptoon die uit de speakers komen wanneer je de monitor uitzet.
Hier heb je niet zoveel last van, maar ik heb de pech dat ik vlak boven mij bureau slaap en dat het toch vervelend is als je monitor vlak onder je loopt te piepen. (Het geluid is eigenlijk alleen te horen als je achter of voor de monitor staat/zit/oid.
De simpele oplossing is gewoon de stekker uit het stopcontact te trekken wanneer je de monitor uitzet, wat voor mij persoonlijk erg makkelijk is aangezien de hoofd switch naast mijn monitor ligt.

Verder is alles positief.
Beeldkwaliteit is perfect, kleuren zijn perfect, en blijven onder bijna elke hoek hun originele kleur behouden.
Ook tijdens het gamen blijft het beeld gelikt.
Daarnaast gaat ook het draaien van het scherm zeer makkelijk, wat prettig is als je bijvoorbeeld in Word een complete pagina van een afstand wil lezen. (Tijdens presentaties oid.)
De hoogte van het scherm is ook zeer goed regelbaar, wat ook gelijk de oorzaak van de grootte van de voet is.
Kabels kan je mooi in de twee houders doen, waardoor je die niet ziet als je normaal voor je monitor zit.

Bouwkwaliteit is goed.
Het scherm wibbelt weinig, en de materialen zijn van een goede kwaliteit, wat het gewicht (9 kg?) verklaard.
Geen dode pixels kunnen vinden, en ook geen last van ghosting.
Helaas wel een beetje back light aan de onder- en bovenkant, maar dat valt niet op wanneer je het scherm aanzet.

Al met al:
Waar voor je geld -> Perfect scherm.

Heb jij ook een HP Pavilion w2228h Zwart?

Ik zie dat je problemen hebt met het geluid. Zelf heb ik een HP w2207h en daar heb ik dit op kunnen lossen door het volume op het scherm op 1 in te stellen (dus NIET helemaal op 0 zetten want dan gaat het fluiten of brommen).

Zoals je snapt gebruik ik een losse 5.1 set voor het geluid en zijn de ingebouwde speakers op mijn scherm dus niet in gebruik.

Mogelijk dat dit voor jou ook zou kunnen werken