Specificaties Laser all-in-one (Zwart) - Bekijk alle specificaties

Ricoh SP 112SU Review

sdekker 10 juli 2015, laatste update op 5 november 2016, 274 views

Ricoh SP 112SU

Compacte laserprinter met handige scan- en kopiefunctie.

Pluspunten

• Klein formaat
  • Print snel en gaat snel in powersaver
  • Goedkoop
  • Handige kopieŽrfunctie

Minpunten

• Handmatige installatie nodig; wordt niet automatisch herkend
  • Geen wifi
  • toner snel op

Scansnelheid Score: 4
Scankwaliteit Score: 5
Afdruksnelheid Score: 5
Afdrukkwaliteit Score: 4
Drivers en stabiliteit Score: 4
Update November 2016: na ca. 400 pagina's was de toner al op. Daarom van 5 naar 4 sterren

---

Ik zocht een compacte laserjet printer met een scan- en kopiefunctie. Uiteindelijk kwam ik uit bij deze Ricoh.

Ik heb een aantal printjes gemaakt kwaliteit voor tekst is uitstekend. Ook zwart-wit foto's zien er goed uit.

Een kopietje maken gaat ook handig: je kan aangeven hoeveel kopietjes je wilt en of hij lichter - normaal - donker moet kopiŽren; en dat allemaal zonder dat de pc aan hoeft te staan.

Scannen gaat makkelijk en op 600DPI ziet alles er super uit.

Hij heeft geen LAN of wifi-aansluiting; maar dat is voor mij niet nodig. Ik print alleen via de PC.

De printer kost via amazon.de maar 66 euro, een koopje dus. Ik ben er erg blij mee en hoop nog jaren met plezier er gebruik van te maken.

Heb jij ook een Ricoh SP 112SU?