Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.000dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Razer Copperhead Review

g0tanks 6 mei 2009, laatste update op 15 mei 2009, 1.630 views

Razer Copperhead

Pluspunten

• Design
  • Programmeerbare knoppen
  • DPI aanpassen on-the-fly

Minpunten

• Het gewicht is niet aan te passen
  • Knoppen aan de rechterkant zijn moeilijk te gebruiken

Omdat ik veel games speelde maar nog gebruik maakte van een Logitech muis (M-UV55a) die ik bij een oude laptop had gekregen vond ik het toch tijd worden voor een echte gamersmuis. Maar waarom heb ik gekozen voor een Razer muis? Daar is een simpele reden voor: het design van Razer muizen vind ik gewoon eenmaal veel mooier dan de rest.

Specificaties
DPI: 2000
Polling Rate: 1000Hz
Intern Geheugen: 32KB
Programmeerbare Knoppen: 7 (twee aan elke kant, rechter- en linkermuisknop en scrollwiel)
Lengte Koord: 2,1m
Afmetingen: 130mm (lengte) x 66mm (breedte) x 41mm (hoogte)
Gewicht: 454g

Drivers
Op de site van Razer zijn de laatste firmware en drivers makkelijk te vinden. Met de drivers komt het programma "Advanced Driver Control", hiermee kan je je muis helemaal finetunen. Je kan de gevoeligheid en snelheid van het scrollen en dubbelklikken aanpassen, verder kan je macro's of welke toets dan ook op een knop zetten. Ook de polling rate en DPI is in te stellen, zowel in de driver control als on-the-fly.

De muis heeft 32KB intern geheugen, waardoor je instellingen bewaard blijven op andere computers. Ook biedt dit ruimte voor vijf verschillende profielen.

Games
De programmeerbare knoppen zijn erg handig in games. Zo heb ik op een knop "v" gezet om zo snel en makkelijk te kunnen knifen in Call of Duty 4. Voor Crysis Wars kan ik weer m'n DPI on-the-fly aanpassen om zo preciezer te kunnen richten met een sniper rifle.

Ergonomie
De muis ligt bij mij prettig in de hand, ik heb ook geen grote handen. Mensen met grote handen vinden mijn muis vaak te klein. De knoppen aan de rechterkant zijn moeilijk in te drukken omdat ze net tussen je pink en ringvinger zitten, hierdoor is de muis wel evengoed te gebruiken voor zowel links- als rechtshandigen. Aan de onderkant zitten teflon voetjes waardoor het op bijna elk oppervlak goed glijdt. Ik vind het zelfs fijner om de muis op tafel te gebruiken dan op mijn Cooler Master Dual-Sided Mouse Pad.

Het gewicht (454g) is niet aan te passen zonder de Razer Pro Tools te kopen. Razer Pro Tools bevat o.a. gewichtjes van 5g, 10g en 15g. Om de muis zwaarder te maken moet je de muis openmaken, waardoor officieel de garantie vervalt. Razer heeft alleen niks ingebouwd om te controleren of de muis daadwerkelijk open is geweest. Ten opzichte van mijn oude muis is de Razer Copperhead veel lichter, waardoor ik in het begin erg moest wennen, maar uiteindelijk vind ik het gewicht perfect. Ook is de kabel veel dunner en flexibeler waardoor het niet in de weg zit tijdens het gamen.

Bouwkwaliteit
De muis zit stevig in elkaar, behalve op een ding na. Bij mij was namelijk de scrollwielas door tweeŽn gebroken. De as zat door een of andere reden niet meer op zijn plek, waardoor ik het scrollwiel harder moest indrukken voordat hij het deed. Hierdoor is de as uiteindelijk gebroken. Jammergenoeg had ik geen garantie, omdat het een verjaardagscadeau was en ik de bon dus niet had. Ook biedt Razer geen ondersteuning voor reserveonderdelen. Gelukkig heb ik een handige vader die zo een nieuwe kan maken:

Links
Razer Copperhead

Heb jij ook een Razer Copperhead?

Nette review met vrij veel plaatjes die alles goed duidelijk maken.
Ik mis echter je persoonlijke gevoelens bij de muis: Waarom is deze voor jou beter bij Call of Duty 4 of enige andere game?
Het on-the-fly kunnen veranderen van de DPI is bekend, en een heel fijn feit, maar er zijn veel muizen die dit doen.
Ook de programmeerbare knoppen zijn handig, maar gebruik je dit dan met bepaalde profielen, doe je dit ook in windows in gebruiknemen?

Verder is de tekst leesbaar maar "onhandig" geschreven naar mijn mening, aangezien ik het gevoel heb dat je in elke zin een punt zet waar deze eigenlijk niet hoort.
Vaker is een dubbele punt of een komma op zijn plaats, zo maak je de zinnen vloeiender.

Wel heel informatief, maar toch deze punten van verbetering ;)
(Zie het trouwens niet als afkrakende kritiek, ik ben gewoon een hele erge pietlut ;))

Succes met je muis! Ik heb hem zelf ook op het oog!
Bedankt voor je kritiek, ik zal er rekening mee houden in mijn volgende reviews. Wanneer ik tijd heb zal ik de review aanpassen om over de punten die jij genoemd hebt wat meer te vertellen. ;)
Nette review had iets meer info in mogen staan:

zoals het gewicht van de muis mis ik dit speelt voor veel mensen een rol
en nog wat uitgebreider over het gebruik er van maar dat was al genoemt door merethil

Ik vondt deze persoonlijk veelste ligt kwa gewicht, en wilde ook een ergonomische muis ben dus voor de MX1100 van logitech gegaan.

wel 4 sterren gegeven :)

[Reactie gewijzigd door dispie op 6 mei 2009 16:07]

Ik heb even onderzoek gedaan naar het gewicht, het blijkt dat het 454g weegt en dat je met de Razer Pro Tools wel het gewicht kan aanpassen (maar dan moet je hem wel openmaken). Dit heb ik ook in de review aangepast.

Bedankt voor je vier sterren. :)
netjes en dat van die razer pro tools wist ik niet zo wordt hij wel interessanter thx