Xiaomi Powerbank 10000mAh - Zilver Review

Whatson 9 juli 2015, laatste update op 9 juli 2015, 8.683 views

Xiaomi Powerbank 10000mAh - Zilver

Prima powerbank voor deze prijs (11.82 incl. verzenden) Veel mAh's dus hoef je deze powerbank minder vaak op te laden.

Pluspunten

• Hoge bouw kwaliteit
  • prijs
  • Robuust gebouwd
  • veel mAh's
  • Compacter dan 10400mAh versie

Minpunten

• Langere levertijd dan bij een NL webshop, maar de lage prijs compenseert dat meer dan genoeg.
  • Opladen duurt een tijdje, maar gaat sneller met een iPad (3) oplader

Gekocht bij Banggood.com voor 11.82 op 25 Juni, en 7 juli al in huis.

Ongeveer het formaat van een bankpasje, dus erg compact voor een 10.000mAh powerbank.

Is helemaal origineel zover ik dat kan bepalen aan het uiterlijk van de powerbank, de doos, en meegeleverde usb kabeltje.

Stopt automatisch met laden wanneer de telefoon 100% is opgeladen.

4 LED lampjes geven aan hoe vol hij nog is tijdens het laden, of wanneer je op de powerknop bovenop drukt.

Zelfde kleur aluminium als Apple gebruikt voor haar producten.

Powerbank is 100% echt. USB poorten kloppen, LED's kloppen, logo's kloppen, specificaties aan de onderkant, bijgeleverd doosje + zegel klopt. Verder stopt hij automatisch met laden bij 100%, probeert hij niet zichzelf te laden bij het 'kortsluiten' van de powerbank (USB kabel op beide poorten aansluiten).
Ook de code op het doosje geverifieerd op http://mi.com/verify

Tip: Hij laadt sneller op met een 2A lader, zoals met de iPad mee wordt geleverd.

Zie verder bijgevoegde foto's (de MBP for scale is een 13" versie).

Heb jij ook een Xiaomi Powerbank 10000mAh - Zilver?

Meer advertenties

Heb je ook de kras-sticker gecheckt op de verpakking en de code die erop staat ingevuld op de Xiaomi website? Dan weet je namelijk zeker of je een echte hebt. Mocht je niet weten wat ik bedoel, dan kun je de tweakblog van Foritain lezen waarin hij dit uitlegt (alinea na de eerste afbeelding in zijn blog).
Jazeker, via mi.com/verify ;)
Als je dat er nog even bij zet in de review (voor andere Tweakers die jouw review lezen en aldus op de hoogte geraken van de verificatie-mogelijkheid), dan krijg je van mij een +1 :)
Xiaomi gebruikt de mAh specificatie van de interne batterij, deze is dus 10.000mAh bij 3,6V. Omdat de uitgangsspanning omhoog gebracht wordt naar 5,1V (met een rendement <100%) gaat de mAh specificatie op de uitgang evenredig naar beneden en wordt iets lager dan 6.500mAh. Exacte getal weet ik niet uit mijn hoofd, staat wel op de powerbank of briefje dat er bij zit.

Overigens nog steeds een zeer goede powerbank, heb hem zelf ook. :)
Klopt, maar een iPhone bijvoorbeeld heeft ook batterij(en) met een spanning van 3.7V dus uiteindelijk kun je eigenlijk gewoon 10.000mAh/[telefoon batterij]mAh doen om erachter te komen hoevaak je je telefoon kan opladen.
Duidelijke review.
Aan de hand hiervan ook bij banggood besteld voor $ 11.99
besteld op 17 augustus
18 augustus mailtje dat de order verzonden was
Echter volgens de app (order details) was de order op 20 augustus verzonden.
ontvangen op 29 augustus. Vlaidatie code klopt

Vreemd detail:
Niet verzonden vanuit China maar gewoon vanuit Nederland. (PostNL Port betaald, ook geen douane sticker)
Retour adres indien onbestelbaar is een postbus in Schiedam
Zelfde bij mij. Klopt gewoon, maar weet ook niet precies hoe het zit.
Heb hem ook besteld rond die tijd bij BangGood, verwacht hem ook een deze dagen :)
He Whatson leuk dat je hier een review over hebt geschreven (Watts on Whatson ;) )
Bij de minpunten staat Langere levertijd dan bij een NL webshop, maar de lage prijs compenseert dat meer dan genoeg., maar dit is niet echt een minpuntje voor het artikel natuurlijk, maar voor de webshop/leverancier
"Zelfde kleur aluminium als Apple gebruikt voor haar producten." :? Serieus? Volgens mij noemt men dat ook wel de kleur van aluminium. Dit product heeft geen reet te maken met Apple, alhoewel er ongetwijfeld geroepen gaat worden dat dit gekopieerd is van Apple, zodra Apple een powerbank gaat maken. Verder een acceptabele review, maar die eeuwige vergelijkingen met Apple :r

Overigens heb jij, tenzij ze de USB-kabel veranderd hebben, namaak gekocht.

Edit: niet dus. Mooi :)

[Reactie gewijzigd door mincedmeat op 9 juli 2015 19:08]

Uh... van de officiele website:

Verder is er wel degelijk verschil in aluminium kleuren:

Edit: Nee powerbank is 100% echt. USB poorten kloppen, LED's kloppen, logo's kloppen, specificaties aan de onderkant, bijgeleverd doosje + zegel klopt. Verder stopt hij automatisch met laden bij 100%, probeert hij niet zichzelf te laden bij het 'kortsluiten' van de powerbank (USB kabel op beide poorten aansluiten).

De USB kabel is inderdaad veranderd bij de 10000mAh versie:

[Reactie gewijzigd door Whatson op 9 juli 2015 18:18]

So what? Ook daar slaat die vergelijking nergens op.
Lange levertijd is geen nadeel van het product...
nog steeds is de levertijd uit het oosten ( China ) prima (16 dagen ) en de prijs ook (14 euro ). Zowaar 2x zo goedkoop dan (naast de idioten E6,95 PostNL kosten ) hier dus ik snap wel dat winkels hier falliet gaan als je zo afgezet wordt in je eigen land.

Anyway origineel product met krascode erbj dus tja ik ben er blij mee. Ziet er verder ook goed uit zoals in allerlei video's met 10.000 MAH.

[Reactie gewijzigd door freedzed6 op 4 augustus 2016 00:27]