Specificaties 55" Full HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 55PFK7109 Zwart Review

Duci 8 juli 2015, laatste update op 1 december 2015, 374 views

Philips 55PFK7109 Zwart

Dit is een mooie tv met een geweldig uiterlijk. Qua software zijn er verbeterpunten te bemerken, ik zal zelf voor het "smart" deel overstappen op een HTPC.

Pluspunten

• Zeer plat tegen muur te hangen
  • Beeldkwaliteit is geweldig
  • Integratie met philips hue mogelijk

Minpunten

• Aanbod apps is mager
  • Menu's zijn niet altijd geheel vloeiend
  • Apps lopen regelmatig vast (bekabelde verbinding)

Ik moet allereerst opmerken dat ik de philips 55PFK7179 bezit. Er zijn (zeer subtiele) verschillen met het genoemde model, maar dit type is niet te vinden op tweakers. De verschillen zijn: klein tikje hogere contrastwaarde, iets hogere geoptimaliseerde refreshrate, een afstandsbediening met toetsenbord achterop en 2 extra 3D brillen inbegrepen.

Ik gebruik deze televisie nu ongeveer een half jaar en ben er nog steeds heel blij mee. Het design en de beeldkwaliteit zijn geweldig. Het "smart" gedeelte is wat minder; het aanbod en de vloeiendheid van de werking houden te wensen over. Dit wist ik echter al van tevoren en ik heb eerlijk gezegd zeer weinig televisies gezien waarbij dit wel in orde was. Ik stap zelf over op een HTPC om te browsen, apps te gebruiken en als mediaspeler.

De televisie is overigens met een flat mount geweldig dicht tegen de muur te hangen, zo dicht dat dan de power-knop niet meer te bereiken is. Voor mij maakt dit niet uit omdat ik een stekkerblok gebruik waarmee ik alles tegelijk uitschakel, maar sommigen zullen dit als een belemmering ervaren. Indien je hier geen last van wilt hebben moet je geen mount met zeer lage opbouw kopen.

UPDATE NA 1 JAAR
Een paar korte opmerkingen na één jaar gebruik:
-Apps waarbij video gestreamd wordt (uitzendinggemist, etc) lopen regelmatig vast. Het smart deel van de TV is niet heel sterk.
-Ik gebruik de TV inmiddels in combinatie met philips hue lampen. Dit is een leuke feature voor bij het kijken van films. Reken er overigens niet op dat de lampen zich even snel verversen als de ambilights zelf. Ze lopen ongeveer een seconde achter.

Heb jij ook een Philips 55PFK7109 Zwart?