Specificaties Set met 3x HDMI-in - Bekijk alle specificaties

Philips HTL5120/12 Soundbar Review

Duci 8 juli 2015, laatste update op 2 oktober 2015, 406 views

Philips HTL5120/12 Soundbar

Ik heb deze soundbar gekocht vanwege het design met de ge´ntegreerde subwoofer, waardoor ik minder "clutter" in de huiskamer heb. Ik heb zowel een volledige surroundset als een soundbar met losse woofer overwogen, maar aangezien ik geen audiofiel ben heb ik uiteindelijk voor dit strakke design gekozen.

Pluspunten

• Mooi strak design
  • Ge´ntegreede woofer
  • Voldoende HDMI aansluitingen (met ARC)
  • Werkt mooi met philips TV

Minpunten

• De woofer schakelt soms niet automatisch aan
  • Virtual surround voegt (in ieder geval bij muziek) weinig toe
  • Als je voor veel vermogen gaat schiet hij wellicht tekort
  • Voor de echte audiofiel is een soundbar niet geschikt

Geluidskwaliteit Score: 4

Voor de echte audiofiel is een soundbar niet geschikt. Het blijft gewoon een speaker op ÚÚn plek, waardoor je niet zo'n "immersive" ervaring heb als bij een surround set. Ik heb echter van de keuze voor deze soundbar zonder externe subwoofer heb ik na enkele maanden gebruik geen spijt. Het geluid is voor een non-audiofiel in een rijtjeshuis prima te noemen. Er is heus genoeg bass aanwezig om je buren ook zonder subwoofer tot last te zijn. Verder klinkt het geluid mooi gebalanceerd en vallen de mids en highs zeker niet weg.

Conslusie: als je Úcht veel om geluid geeft en weinig om de relatie met je buren koop je geen soundbar maar een volledige surroundset. Voor de "normale man" is dit een prima geluidsbron.

Heb jij ook een Philips HTL5120/12 Soundbar?