Samsung Galaxy S6 edge 32GB Zwart Review

Ouwetrekveer 6 juli 2015, 993 views

Samsung Galaxy S6 edge 32GB Zwart

Valt me erg tegen.. het is m'n eerste Samsung omdat de vormgeving en Samsung software me nooit kon bekoren. Omdat de HTC M9 in de reviews tegenviel en de S6 de hemel in werd geprezen toch maar omgegaan.

Pluspunten

• Hoge inruilwaarde

Minpunten

• Camera heeft problemen met focussen, relatief veel mislukte foto's
  • Bij langdurig gebruik camera oververhitting en vastlopers
  • Soms vastloper bij kiezen camera, mis te vaak fotomomenten
  • Uitschakelen auto update voor apps werkt niet voor whatsapp (wil oude versie zonder belfunctie maar die wordt steeds automatisch weer geupdate)
  • Toetsenbord slecht, mist aanslagen en soms juist dubbel
  • Bij browsen problemen door edge scherm (vasthouden toestel)
  • Te korte accuduur
  • Slechte speaker

Ik ben van HTC overgestapt naar Samsung voor de camera. In de reviews kwam de s6 er erg goed vanaf en de camera van mijn M7 liet inderdaad te wensen over. Ik ging er dus vanuit dat de S6 in alles beter zou zijn dan mijn M7.

Helaas blijkt dit in praktijk niet zo te zijn. De camera heeft te vaak moeite met focussen. Iets waar ik mijn mijn M7 nooit last van heb gehad. Met die HTC had ik welliswaar soms korrelige foto's of waren de kleuren niet top maar het was eigenlijk nooit een mislukte foto. Nu zijn ongeveer 1 op de 10 foto' s onscherp en onbruikbaar. Meermaals op het scherm drukken en nieuwe focuspunten zoeken helpt niet. Bij video is dit effect nog veel erger..

Om nog even bij de camera te blijven; Bij langdurig gebruik geeft het apparaat een oververhittingswaarschuwing en de camera 'hangt' ook regelmatig. Hierdoor heb ik al te vaak fotomomenten gemist (erg frustrerend!).

Een ander minpunt is het toetsenbord. Ik ben sowieso al geen held met touchscreen keyboards (Blackberry bold is altijd nog de beste), maar dit keyboard is een stuk slechter dan wat ik gewend ben. Veel mistypes maar ook traagheid waardoor gemiste letters. Te snel typen geeft onherroepeijk problemen.

En ja... als je dan een toptoestel verwacht, een vooruitgang vanaf de M7, dan gaan na deze belangrijke problemen ook de minder belangrijke issues irriteren zoals het feit dat ik na downgraden van whatsapp (omdat ik continue per ongeluk mensen bel via whatsapp omdat die knoppen te dicht naast elkaar zitten) en het uitschakelen van automatische app updates toch steeds een whatsapp update krijg!!!?? En dat (hoewel nu opgelost) ik in eerste instantie mijn apps niet alfabetisch kon rangschikken? En dat ik de dag niet doorkom op één acculading...

Het resultaat is dat ik spijt heb en dat ik met jaloezie naar de Z3 van m'n vriendin kijk wat toch echt een beter toestel is dan deze s6. Eigenlijk is de user experience slechter als met de M7. Samsung is in mijn ogen altijd al een beetje 'net niet' geweest. Marketing is key en dat begrijpt Samsung als geen ander. Maar voor mij geen Samsung meer. Ik ga dit ding snel op Marktplaats zetten en hopelijk is de M9 dan een beetje in prijs gezakt of misschien is een M9plus nog een optie... Ik beloof ook van mijn volgende phone een uitgebreide review te maken ;-).

Heb jij ook een Samsung Galaxy S6 edge 32GB Zwart?

Een 5 inch scherm te krap? Je wil het nieuwste van het nieuwste, maar zonder software updates? What's app is precies hetzelfde op een HTC als op een Samsung, het is namelijk een app voor Android. Ik zou lekker het geld van HTC om de S6 af te kraken in je broekzak steken en vervolgens teruggaan naar een Nokia 3310.
Ik snap dat whatsapp hetzelfde is op andere android toestellen en ben als early adaptor blij met vooruitgang en gewend aan updates die soms een verslechtering zijn ipv een verbetering maar mijn punt is dat het uitschakelen van de auto-update functie niet (goed) werkt.

En volgens mij heb ik niet gezegd dat het scherm te krap is..

[Reactie gewijzigd door Ouwetrekveer op 6 juli 2015 08:18]

Lijkt wel alsof je een verkeerd model te pakken hebt. De camera is juist een van de pluspunten van de S6. Dat ie bij jou continu focus mist lijkt me een probleem op de lens.

Het is in ieder geval bij geen enkele review naar voren gekomen.
Hoi Jeroenneman, ik dacht dus ook dat de camera juist zo goed was.. Wellicht moet ik hem dan toch eerst laten nakijken. Bedankt voor je reactie.
Dat typen met een Samsung toetsenbord is lastig.. Gebruik daarom Swiftkey! Super toetsenbord waarmee je zeker beter gaat typen!
Thanx Justin, ik zal het eens proberen :).
1 dag geregisteerd en gelijk een klaag-review. Welkom op tweakers.. 8)7
Haha, sorry.. Ik klaag eigenlijk niet zo graag maar het toestel valt me feitelijk tegen.. Hopelijk is het volgende review beter..
Zou de egde gewoon verkopen, levert veel geld op en dan een sony kopen toch?