Specificaties Stereo Bluetoothspeaker met oplaadbare accu - Bekijk alle specificaties

JBL Charge2+ Zwart Review

honey 5 juli 2015, laatste update op 8 juli 2015, 2.195 views

JBL Charge2+ Zwart

Gekocht voor 89 euro via de ING. Robuuste bouw, zeer gemakkelijke bediening en uitstekende geluidskwaliteit.

Pluspunten

• Geluidskwaliteit
  • Compact
  • Uitstekende bouw
  • Gewicht
  • Mooie vormgeving
  • Is tevens een powerbank (voor telefoon op te laden)

Minpunten

• Overgang geluidsvolume in lage regionen wat abrupt

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 5
Muziekweergave Score: 5
Gekocht via de ING rentewinkel voor een prijs van 89 euro. We waren al lang op zoek naar een Bluetooth speaker, voor de tuin, tent of anders. Veel verschillende merken geprobeerd tot een maximale prijs van 120 euro. Telkens viel de geluidskwaliteit erg tegen. Puur op basis van reviews van zijn voorganger deze gekocht voor een uitstekende prijs. (score prijs op basis van winkelprijs, voor 89 euro een koopje)

Geluidskwaliteit
Voor ons het meest belangrijke punt.
De JBL Charge2+ is zeer gemakkelijk aan te sluiten via Bluetooth en geeft meteen een overweldigend geluid.
Basweergave is fantastisch. Ongelofelijk dat een kleine speaker zo'n goed basweergave kan neerzetten. Al snel zou je denken dat het allemaal te veel van het goede is en ten koste gaat van de midden en boventonen, maar dat is met deze speaker niet het geval. De speaker gaat laag, maar blijft natuurgetrouw. Er zijn muziekstukken waar hij zijn tanden wel op stukbijt, bijv. Shakira - La La La, hier gaan de bassen zo laag dat je daar toch wel een echte subwoofer voor nodig hebt.
Midden- en hogetonenweergave is ook erg goed. Alles is goed gedefinieerd en in het gehele bereik wordt alles zeer goed weergegeven. Natuurlijk kun je het niet vergelijken met een losstaande vloerstaanders van 2000+ euro, maar voor een speaker van deze omvang is het heel bijzonder.
Hij kan een kamer van 30m2 prima van een goed geluid voorzien. Ook buiten in de tuin geeft het een mooi geluid en voldoende om de buren gek te maken. Het geluid blijft goed ook bij een hoog volume.
Kortom: een bijzonder goede geluidskwaliteit, ongeacht het muziekgenre.

(Muziek getest: o.a. Faun - Unicore; Faun - Blauwe Stunde; Rammstein; Selene Gomez, Agnes Obel; Cécile Corbel; Kendrick Lamar; Will Smith; The Doors; ; System of a Down; Shakira - La La La; Kyara Pamya Pamya)

Volumeregeling
Op dit gebied had het iets subtieler gemogen. De stappen zijn in het lage volumegebied wat groot. Je hoort op een bepaald moment ook duidelijk het wegvallen van een speaker. Deze overgang is te abrupt. Geluid blijft wel goed. Voor de rest, voldoende stappen om deze speaker op een gewenst volume te zetten.

Bouw
Net als de vorige, een uitstekende bouw. Ik vind hem erg mooi om te zien. Hij is rond, dus pas wel op dat hij niet omrolt, maar verder prima. Hij ligt goed in de hand.
Nieuw is zijn spatwaterdichtheid. Dit niet getest, maar het is een fijne bijkomstigheid.
Accuduur zou ook uitstekend zijn. Hij is nog niet leeg, maar lijkt inderdaad erg lang mee te gaan.

Sociale Mode
Met de Bluetooth Sociale Mode kun je maximaal drie personen op dezelfde luidspreker muziek laten afspelen ongeacht hun mobiele telefoon, tablet en laptop voor non-stop luisterplezier. Getest en werkt prima. Het muziekstuk speelt wat als laatste wordt gestart. Je kunt elkaar 'overrulen'.

Een Bluetooth speaker, welke bovenverwachting goed presteert. Ik zou hem nu ook gekocht hebben voor de normale winkelprijs.

Heb jij ook een JBL Charge2+ Zwart?

Voor 89 euro een mooie prijs maar voor de normale prijs zou ik hem nooit kopen.
Dat is persoonlijk natuurlijk. Voor zijn formaat heeft hij een prachtig geluid. Tot 120 euro heb ik niks kunnen vinden wat ook maar in de buurt kwam. ... maar ben met je eens, 89 euro is een betere prijs ;)
Ik vind hem echter erg goedkoop als ik eerlijk ben. Ben er over aan het twijfelen om hem aan te schaffen om mijn ouders te overtuigen om het mooie ( oude ) set eens te gaan vervangen.

Wil zelf namelijk met music streaming gaan werken. Altijd maar reclame als je beneden bent i.p.v een vet nummer. :P

Persoonlijk vind ik dit niet duur t.o.v de sonos boxen.

[Reactie gewijzigd door michaell958 op 8 juni 2016 00:56]

Je moet hem niet vergelijken met een audio set met losse speakers. Dat zal toch meer vermogen hebben. Hij is wel superklein en gemakkelijk mee te nemen.

We gebruiken hem vooral in de tuin, op een slaapkamer en ik neem hem mee naar de sportschool, als ik alleen train. Via de telefoon mijn eigen muziek mee.

Een tip: de TEAC LP-P1000 is een speakerset, niet om mee te nemen (gewoon iets heel anders), maar voor zijn prijs een erg mooi geluid. Je hebt dan bluetooth voor je streaming muziek, maar ook een tuner, CD-speler en een LP-speler.
Ik heb mijn JBL Charge 2+ gisteren binnen gekregen. Klopt het, dat er maar aan 1 kant geluid uit de box komt (de voorkant)? Zit het speakerrooster aan de andere kant er alleen voor de sier?

Edit: Ik heb van een andere tweaker (Awesomehobo) begrepen, dat het speakerrooster aan de achterkant er puur voor de sier zit en dat deze dus niet defect is bij mij. Misschien houden de productdevelopers wel heel erg van symmetrie ;)

[Reactie gewijzigd door den_the_man op 22 september 2015 11:22]

Thanks voor de tip van de rentepunten. Ik wilde m ook kopen en dankzij jouw review heb ik ruim ¤40,- bespaard. Verder helemaal eens met de dingen die je benoemt. Erg fijne speaker (ik gebruik m vooral in de tuin en in het park).