Sonos Play:5 Zwart Review

TheAncientDovah 4 juli 2015, laatste update op 4 juli 2015, 793 views

Sonos Play:5 Zwart

Geweldig geluid, mooie vormgeving, en praktische bediening!

Pluspunten

• Vrij licht voor de grootte.
  • Geweldig geluid (5.1)
  • SONOS Applicaties voor bediening op afstand
  • Werkt in mijn geval ook met accesspoint
  • Integratie met andere muziekdiensten

Minpunten

• Slechts een audio ingang
  • Spotify Premium vereist (als je gebruik wilt maken van Spotify)

Mid- en hoogweergave Score: 4
Basweergave Score: 4
Film/gameweergave Score: 4
Muziekweergave Score: 5
Op het eerste oog geweldig!

Deze 5.1 speaker maakt al zijn verwachtingen op het gebied van geluid waar. Een lekker stevige bas, met ook nog eens een hoog maximumvolume voor als je een keertje een feestje hebt.

Ondanks de grootte, is deze speaker ook nog goed mee te nemen, dankzij het handvat aan de achterkant en het gewicht dat eigenlijk nog wel meevalt ten opzichte van de grootte.

De bediening gaat heel makkelijk, je kan een app downloaden voor op je telefoon/computer, en daarmee bedien je hem. Hoewel er ook nog drie knoppen op de speaker zitten voor volume en pauze.
In de app kan je kiezen waarmee je wilt afspelen en ook de instellingen voor volume, bas en treble regelen.
Je kan ook radio afspelen met behulp van TuneIn.

Helaas zijn er ook wat minpunten...

Er is maar een audioingang, wat soms irritant kan zijn.
Als je niet steeds van kabel wilt wissellen en je gebruikt maar een van de afspeelapparaten tegelijk, kan je wel een audiosplitter omdraaien en die gebruiken.

Ook als je gebruik wilt maken van Spotify om muziek af te spelen, moet je een Spotify Premium abbonoment hebben. Dit wist ik zelf eerst niet, en is daarom een waarschuwing voor jullie. Het probleem ligt echter bij Spotify en niet bij SONOS.
Op het moment dat ik mijn SONOS kocht was er wel een actie waarbij je 1 jaar gratis Deezer kreeg, wel handig, maar als je al een grote afspeellijst hebt verzameld in Spotify blijf je daar waarschijnlijk toch bij hangen.

Kortom, een geweldige speaker, maar laat je vooraf wel goed informeren!

Heb jij ook een Sonos Play:5 Zwart?