Specificaties Socket 1150 met Intel Z97 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI Z97 GAMING 5 Review

interactive538 4 juli 2015, laatste update op 4 juli 2015, 206 views

MSI Z97 GAMING 5

De msi Z97 GAMING 5 is niet alleen een heel mooi moederbord maar is ook zeer compleet. Voor de prijs krijg je zeker waar voor je geld!

Pluspunten

• Uiterlijk
  • Snelheid
  • SLI
  • Indeling

Minpunten

• 2 SATA kabels, in mijn situatie 1 te kort (maar dat is dan ook het enige min punt)

Layout Score: 5
Zoekende naar een nieuw systeem had ik alle onderdelen al gevonden, nu alleen het moederbord nog..

Ik was op zoek naar een moederbord die voldeed aan de volgende eisen:

- Een snel moederbord die geschikt was voor een i7 4790k
- SLI omdat ik in de toekomst een 2de GTX 9xx wil kunnen plaatsen
- Mooi design (liefs met rode accenten)
- Goede en logische indeling
-Voldoende mogelijkheden

Al zoekende bleek ik telkens op de MSI Z97 Gaming 5 uit te komen en deze heb ik (ook omdat de recensies op de verschillende sites zo goed waren) maar aangeschaft en eindelijk kon ik mijn nieuwe PC bouwen.

Voorzichtig haalde ik het moederbord uit de doos en ik dacht wouw! die ziet er iig al zeer mooi uit.
Na kort de handleiding te hebben gelezen het moederbord in de kast geschroefd (overigens goed nagedacht over de indeling van alles), alles aangesloten (CPU, SSD, HDD, DVD (bleek helaas wel 1 SATA kabel te kort te komen maar die had ik nog) GTX, geheugen e.d.) de PC aangezet en het zwart met rode bios kwam in beeld.

Qua bios was het even wennen maar alles bleek logisch te vinden (verrassend makkelijk zelfs) en alles probleemloos doorlopen en uiteindelijk Windows 8,1 ge´nstalleerd.

De software van MSI heb ik ge´nstalleerd echter dit vond ik geen meerwaarde muv de MSI live update waardoor de diverse drivers direct worden gedownload en ge´nstalleerd.

Qua prestaties voldoet dit moederbord zelfs meer dan verwacht!
Overklokken is kinderspel en ik kwam probleemloos op 4.6GHz met mijn i7 4790k
Het geluid via de onboard geluidskaart is ook nog eens super.

Kortom, een zeer mooi snel en compleet moederbord die in mijn situatie alleen 1 sata kabel miste.

dik verdiende 4,5 sterren voor mij!

Heb jij ook een MSI Z97 GAMING 5?