Specificaties PCI-e x1 geluidskaart met 5.1 geluid - Bekijk alle specificaties

Asus Xonar DGX Review

dst5216 3 juli 2015, 1.345 views

Asus Xonar DGX

Voor zo'n prijs mag ik niet klagen, want de kwaliteit is uitstekend. geen gepruts, geen gerotzooi. Steek het erin en krijg gelijk wat ik verwacht. uitstekend geluid. Als je rond dezelfde prijs een geluidskaart zoekt, zeker een aanrader.

Pluspunten

• geen duizend settings en dergelijke rotzooi die je tijd verspilt
  • makkelijk aansluiten
  • makkelijk te gebruiken
  • goeie prijs
  • het geluid is meer dan je verwacht

Minpunten

• kan niks verzinnen

Opnamekwaliteit Score: 5
Aansluitingen Score: 5
Drivers en support Score: 5
CPU-belasting Score: 5
ik zal eerlijk zijn, je krijgt niet alles wat je nodig hebt als je een headset van 200 euro+ wil gebruiken.
MAAR, voor het prijs krijg je wel degelijk een goede geluidskaart.
Er is vrij weinig speciaals aan. Als je geen zin heb in al dat gehanseflans en gewoon a goed geluidskaart wil, vooral kopen. het is een aanrader en zijn geld waard.

Heb jij ook een Asus Xonar DGX?

Vanaf wanneer denk je dat je verschil gaat horen? Merk je bijvoorbeeld al verschil met een headset van +-50? Heb zelf het verschil nog nooit gehoord tussen onboard en geluidskaart.
Ik hoor het verschil vooral met in-ears. Dan kan ik op de onboard kaart interferentie van andere delen in de computer horen. Dit was de hoofdreden op deze xonar te kopen.

Met de Xonar hoor ik dit niet als ik mijn in-ears gebruik.

Met de headset hoor ik nauwelijks verschil, alleen als je bepaalde features aanzet zoals het 3d geluid hoor je een duidelijk verschil.
er is wel een verschil. bijvoorbeeld tussen de xonar dgx en xonar phoebus.
laat staan het de hulp programma's en extra add ons, is de geluid ook wat beter.

maar als je geen koptelefoon gebruikt die het ook daadwerkelijk ondersteunt dan kom je niet ver.
vandaar.
Ik wil deze kopen en aansluiten met een optische kabel op een Denon receiver,
weet jij of het DTS signaal wordt door gegeven door de optische uitgang?

Ik heb al meerdere kaartjes liggen maar geen daarvan geeft het dts signaal door aan de receiver ?!?
Heeft deze kaart ook ondersteuning voor de interne header van mijn pc? Want ik wil graag zowel mijn koptelefoon als mijn speakers aansluiten op een geluidskaart (headset achter inprikken is zo'n gedoe)
Weet jij of de optische uitgang een pass-through functie heeft (software)?