Specificaties Radiogestuurde muis en 2.400dpi sensor - Bekijk alle specificaties

Trust Evo Review

JaapN 3 juli 2015, laatste update op 3 juli 2015, 3.727 views

Trust Evo

De Trust Evo, meestal als je "Trust" hoort, gaat dat mee met goedkope meuk, Trust wilt blijkbaar dat imago veranderen met de Trust Evo Advanced Laser Mouse, een hele mond vol. Heeft Trust een goeie (high-end?) muis op de markt gezet? Dat kan je vinden in deze review!

Pluspunten

• Stevige bouwkwaliteit
  • Knoppen voelen goed aan
  • Windows knop
  • Ergonomisch
  • Draadloos
  • DPI-Switch
  • Zoomknop
  • LED indicator voor accu en DPI

Minpunten

• Broeiig
  • Geen meegeleverde aanpassingssoftware

Inhoudsopgave:
1. Inleiding
2. Unboxing
3. Specificaties
4. Bouwkwaliteit en bereik
5. Algemeen gebruik
6. Conclusie

inleiding
Ik was in de Mediamarkt even aan het rond kijken, niet eens met de intentie om iets te kopen, toen zag ik de Trust Evo. Ik dacht: Verrek! Wat lijkt ie veel op een Logitech Performance MX. Maar is dat een slecht iets? Ik besloot de muis aan te schaffen met de bedoeling om hem voor mijn laptop te gebruiken. Ik game veel, maar persoonlijk gezien heb ik heb niet zo met "gaming" muizen met alle bellen en fluitjes, dus dit leek mij de perfecte middenmoot. Kan Trust de belofte van "Advanced" waarmaken?

Unboxing
Dit is voor mij, voor het eerst dat ik een premium unboxing gevoel kreeg bij device van Trust. Meestal waren het van die simpele plastic verpakkingen waar je je hele hand aan openhaalt, maar nee! Deze muis komt in een hele uitnodigende verpakking die bij mij thuishoort op de Hardwarekast (Waar die staat naast alle dozen/verpakkingen van de Hardware die ik "waardig" vond :p) Nadat je de doos openklapt als een kast deurtje, met het uitnodigende labeltje dat zegt: "See Inside". In de doos zelf zit het een en ander aan garantie literatuur en een kleine instructie om wat de knoppen van de muis doen. Naast dat... Meegeleverde batterijen! Dat is iets wat je eigenlijk niet meer zo vaak ziet, en een goed pluspunt van Trust dat ze dat gedaan hebben. De unboxing geeft je echt een gevoel alsof je met een premium product te maken hebt, wat ik om eerlijk te zijn, nog nooit heb verwacht van Trust. Is Trust geslaagd voor de "Unboxing experience", Jazekers!

Specificaties
- 2400DPI Track on Glass sensor
- Ultimate Ergonomic Design
- 4 Thumb buttons
- 3 Speed DPI Switch (800, 1600, 2400)
- Battery status & mouse speed LED indicators
- 10 Meter bereik
- 1 Jarige accuduur

De muis komt ZONDER aanpassingssoftware, wat opzich zonde is maar enigzins begrijpelijk aangezien er niet zoveel aan te configureren valt

Bouwkwaliteit en bereik
De Trust Evo is zeer stevig gebouwt en voelt alsof hij wel tegen een stootje kan het zachte, beetje rubberachtige plastic voelt erg fijn aan, naast dat ligt hij heel erg comfortabel in de hand door zijn fijne ergonomische design. Er zit echter een beetje een nadeel aan het plastic, het broeit, het zorgt ervoor dat je met warm weer gaat zweten op je hand wat niet bepaalt prettig aanvoelt.
Naast dat voelt het klikken en scrollen heel goed met alle knoppen, het komt in de buurt van "tactile" feedback, geen enkele knop voelt "mushy" aan wat ik een groot pluspunt vind.
De muis beschikt naast de traditionele knoppen, over een Back en Forward knop, een Zoom knop en een Windows knop, de laatst genoemde is zeer handig, het lijkt een klein iets maar kan echt je workflow verbeteren.

Het bereik is ook goed tot zeer goed te noemen, Trust noemt een bereik van 10 meter, en dat is ook haalbaar, de muis is prima te gebruiken op die afstand (alhoewel ik dat niet vaak zal doen)
Algemeen gebruik
Mijn algemene gebruik met deze muis is het produceren van content (Filmpjes, Afbeeldingen), normaal gebruik en gamen(CS:GO, CoD, H1Z1). Deze muis doet dat allemaal zeer prima en de extra knoppen kunnen ook gebonden worden aan controls in een game.
De Windows Knop vind ik persoonlijk een zeer fijne toevoeging en wat mij betreft mogen meerdere muizen die hebben. Ook de zoomknop is zeer handig met dingen als video en fotobewerken. Deze muis moet binnenkort ook mee naar school voor een ICT-Beheer niveau 4 studie. Ik denk dat deze muis meer dan ruim zal voldoen.

Trust heeft met de Evo een zeer goeie, ergonomische muis op de markt gebracht. Is het een Logitech Performance MX Clone? Eigenlijk wel. Vind ik dat erg? Nee. Ik vind het zelf juist positief en kan iedereen deze muis aanraden die opzoek is naar een draadloze, ergonomische muis. Het enige nadeel is dat ie een beetje broeit na langdurig gebruik, en daarmee bedoel ik dat je hand kan gaan zweten, wat geen pretje is. Naast dat komt er geen meegeleverde software bij, wat voor mij persoonlijk niet zo'n gemis is.
De Trust Evo Advanced Laser Mouse krijgt van mij daarom een welverdiende beoordeling van 4 Sterren!

Vragen/reacties mogen altijd :)

Heb jij ook een Trust Evo?

Nette review JaapN! :) Kun je wat zeggen over de grootte van de muis? Nu ziet ie er niet klein uit, maar foto's kunnen bedriegelijk over komen. Het lijkt een goede kanshebber als volgende muis, zeker met een accuduur van een jaar.
de muis zelf opzich is best wel groot, maar niet zo groot dat ie irritant is om mee te nemen. Zelf heb ik relatief kleine handen voor een 16 jarige, maar mijn hand past er perfect over heen :p qua omvang niet veel groter dan een raspberry pi 2 mobel B :) (ca 2cm breder en 1.5cm langer, ruwe schatting :p)
Goeie vraag! Ik koop muizen ook altijd op de grootte, want grote handen.

De dongle echter heb ik liever niet zo groot, maar die vind ik nergens op de foto. Ook niet op de site van Trust.
De dongel zelf is heel klein. Maar een klein uitsteekseltje ;)
Je vindt meegeleverde batterijen iets aparts zo te lezen. Raar, ik werk in een computerwinkel en tot nu toe heeft elke draadloze muis gewoon netjes de batterijen meegeleverd. Ongeacht het merk.

Leuke review trouwens, fijn om eens een review te lezen van iemand die een Trust-product niet meteen bij voorbaat de grond inboort. :)

[Reactie gewijzigd door Wildfire op 5 augustus 2015 19:39]

Ik heb zelf juist tegenstellende ervaringen gehad, met bijna vrijwel alles wat batterijen nodig had zat het er niet bij (alhoewel ik moet toegeven dat dit mijn eerste draadloze muis in een lange tijd is).
En zoveel redenen om dit product de grond in te gooien zijn er niet echt.

Jammer genoeg wordt dat wel veel gedaan, toen er in mijn vriendenkring bekend was dat ik een Trust muis van 40 euro had gekocht zeiden ze dingen van ja maar Muis X of Muis Y is beter dan de Trust Evo omdat het geen Trust is.

Voor mij is dit persoonlijk 1 van de fijnere muizen die ik heb gebruikt in vergelijking met een Gigabyte GA8860M(iets in die richting), Razer Imperator en een Roccat muis (weet niet meer precies welke, model van rond de 60 euro). :)

[Reactie gewijzigd door JaapN op 5 augustus 2015 23:56]

Hoi,
werkt deze muis ook direct op de bluetooth van de computer / laptop?
Dus zonder gebruik van de meegeleverde usb-adapter?

gr. koen
Voor zover ik weet niet, het werkt via RF/Radio signalen