Tweakers Zonnebril Review

Kiwi 2 juli 2015, 2.080 views

Tweakers Zonnebril

Met deze zeldzame en unieke bril kan je pas echt je passie voor techniek tonen!

Pluspunten

• Smartfuncties werken precies als geadverteerd
  • Accu gaat erg lang mee zonder te laden
  • Erg licht ontwerp
  • Design lijkt net op een echte zonnebril
  • Speciale gluurmodus
  • Beschermt ogen bovendien ook nog tegen de zon

Minpunten

• Wordt geleverd zonder accesoires

Wegens de helaas onbetaalbare prijs meegedaan aan een loting waarbij 100 Tweakers Glasses werden verloot. In eerste instantie niet gewonnen maar dankzij een Tweakers medewerker (ik noem zijn naam niet wegens mogelijk ontslagdreiging) toch nog met een beetje moeite een Glass ontvangen.

Ik heb hem nu al even in huis en al veel gedragen, en ik moet zeggen: Wat een topproduct!
Alle geadverteerde functies werken precies zoals het zou moeten, en ik ben nog geen enkele bug tegengekomen. (Ik draai overigens nog steeds op de zelfde versie als bij levering, ik heb nog niet geprobeerd om de bril te updaten).

Ook de accuduur is stukken beter dan ik had verwacht. De bril heeft nog niet aan de oplader gehangen, en is grotendeels van de tijd in gebruik (familie en vrienden willen hem natuurlijk ook allemaal proberen), en hij is nog steeds niet leeg. Ik heb nog niet eens een melding gekregen dat de accu bijna leeg is.

De ontwerpafdeling die verantwoordelijk is voor deze bril heeft erg zijn best gedaan. De bril is erg licht en het valt daardoor bijna niet op dat je hem draagt, behalve dat iedereen naar je kijkt. Dat is overigens nog best bijzonder, aangezien het design bijna niet te onderscheiden is van een doodgewone zonnebril, op het Tweakers logo aan beide zijkanten na. Dankzij de grote naamsbekendheid van Tweakers is dit echter genoeg om hem voor iedereen herkenbaar te maken. Ook is het dankzij de reflecterende glazen mogelijk om de wereld te bekijken zonder dat de wereld doorheeft dat je hem bekijkt, wat in bepaalde situaties erg handig kan zijn.

Als laatste onderscheidt deze bril zich van de rest dankzij de leuke extra gimmicks, zoals de 40% UV bescherming.

Heb jij ook een Tweakers Zonnebril?

Heb je al geprobeerd custom software erop te draaien, bijvoorbeeld iets als een volledig zwart design (dus ook de glazen)?

In ieder geval een topreview een +2 van mij en als je nog andere bevindingen hebt zou ik die graag willen lezen :P.
Nee, heb nog geen custom software er op gedraaid, ga ik ook pas doen zodra er overclock mogelijkheden zijn. Garantie zit er volgens mij niet op, en ik kan het me niet veroorloven om een tweede te kopen.
Die dingen zijn idd onbetaalbaar, man, man, man, man.
En werkt de spraakherkenning ook om de UV-protectie uit te schakelen?
"OK Tweakers glass, UV protection off"
Er zit toch helemaal geen spraakherkenning op joh 8)7

Dan ben ik in de war met het nieuwe model.... :o
Puint aftrek, niet gepolariseerd!
In mijn ogen een gigantisch pluspunt. Een beetje Tweaker wilt natuurlijk geen gepolariseerde glazen, want dan kan je niet meer op al je schermen kijken 8-)
Hoeveel megapixels kun je hiermee zien?
Ik weet het niet precies, maar in ieder geval meer dan 50. Echt haarscherp beeld!
Ik vind het een minpunt dat ie licht is, ik prefereer donkere zonnebrillen :+
Dan is deze bril waarschijnlijk niks voor jou inderdaad. Overigens zou ik deze zonnebril ook niet aanschaffen als het puur om de zonnebril-ervaring gaat :P
Top review,

Leuk geschreven met heel veel humor,.
Gisteren ook een van de gelukkigen die de bril mocht ontvangen. Ik had hem nog niet zo uitgebreid bestudeerd als Kiwi maar ik bekijk hem nu vanuit een heel ander daglicht.

Dat wordt genieten als ik morgen met deze bril de vakantiereis aanvang. :)
60% van het UV-licht doorlaten lijkt me wel een bugje? :)