Etna EVW 7862 Review

rutgerth 2 juli 2015, laatste update op 2 juli 2015, 683 views

Etna EVW 7862

Ik heb de vaatwasser nu nog slechts één keer gebruikt. Deze review plaats ik om de instructies voor het instellen van het zoutverbruik te kunnen delen, omdat deze onjuist zijn beschreven in de handleiding. De juiste instructies zijn mij toegestuurd nadat ik de klantenservice heb gebeld, zie mijn uitgebreide toelichting.

Pluspunten

• Doet wat het moet doen
  • Goede prijs kwaliteit verhouding

Minpunten

• Teleurstellend was dat mijn borden van 27 cm er niet in passen, max. ca. 25 à 26 cm past er redelijkerwijs in.
  • Instellen van het zoutverbruik staat niet juist beschreven in de handleiding (zie toelichting), dit wat betreft de communicatie van de fabrikant.

Indeling Score: 3
Droogresultaat Score: 3
Energieverbruik Score: 4
Wasresultaat Score: 4
Het verdient de voorkeur om apart vaatwaspoeder, glansspoelmiddel en vaatwasserzout te gebruiken i.p.v. tabletten, mede omdat de tabletten overbodig groot zijn voor deze kleine vaatwasser.

Instructies voor het instellen van het zoutverbruik, stap 2 is anders dan in de handleiding:

Stap 1: Binnen 60 seconden na inschakelen van de afwasmachine:
Houdt de start/reset toets 5 seconden ingedrukt.
De waarschuwingslampjes voor glansspoelmiddel en zout knipperen
afwisselend.Zolang deze knipperen kun je de instelling wijzigen.

Stap 2: Kies de gewenste instelling door herhaaldelijk op de start/reset
toets te drukken. Alleen de laatste 3 ledjes bepalen de instelling.
Glas,Snelprogramma en 3-1 programma of een combinatie hiervan.
3-1 is 0-5 hardheid
snelprogramma 6-11
snel en 3-1 12-17
Glas 18-22
Glas en 3-1 23-34
Glas en snel 25-55

Na de juiste instelling 5sec wachten, toestel gaat uit de instelling.

Heb jij ook een Etna EVW 7862?