Specificaties Robot-stofzuiger - Bekijk alle specificaties

Neato Robotics Botvac 85 Review

Ban-Aan 1 juli 2015, laatste update op 28 augustus 2015, 321 views

Neato Robotics Botvac 85

Wij zijn best onder de indruk van de Neato, hij doet netjes zijn werk en als de oplader in een verborgen hoekje staat merk je egenlijk niets van hem behalve dat de vloer er schoon bij blijft.

Pluspunten

• Het huis schoner dan ooit, onder bedden, bank en onder kasten schoon!!
  • Geen geblaf meer tegen de stofzuiger door de honden
  • European Support is erg goed (mijn ervaring)

Minpunten

• Bij 2 kasten blijft hij zijn hoofd stoten
  • Meer onderhoud nodig dan een gewone stofzuiger
  • Geen recovery bij "normale" obstakels

Energieverbruik Score: 4
Ik was al een tijdje op zoek naar een robot stofzuiger en tot "nu" toe waren de recenties niet wat ik zocht.
Tot ik een aantal malen Neato Robotics tegen kwam. Rechte lijnen daar houd ik van :)

Dit leek goed in de richting wat ik van een stofzuiger verwachte.

Eind november 2014 kwam de 70E bij iBood langs voor 369,95, nog steeds een heel bedrag maar toen ruim 400-450 elders dus deze aangeschaft.

Uitpakken begin december 2014:

De Bot komt in een mooie eco doos weinig kunstof en een redelijke handleiding (alleen even doorgebladert voor de installatie)
In principe gebruiksklaar, taal kiezen en de oplader op spanning zetten de Bot op zijn plek zetten.

Gebruik:
Gelijk de borstel en het filter gewisseld en nu is het volgens mij een 85.
Woonkamer en keuken volledig laminaat, hier kan de Bot behoorlijk zijn weg vinden de draaistoel met vijfvoudige houten poot kon hem 2 keer vasthouden. Ook de keukenstoelen met een stalen frame hielden hem niet tegen.
De kamer was beduidend schoner dan met de gewone stofzuiger de hoekjes waarhij niet kon komen en achter dressoir daargelaten.
1ste verdieping: slaapkamer laminaat geen problemen, ook de trap werd netjes vermeden.
2de verdieping: 2 slaapkamers met tapijt.

De Neato rijd als start heel de kamer en de hal langs de plinten daarna gaat hij in rechte banen heen en weer.
Om poten maakt hij netjes een rondje.

Nu heb ik geen last van losliggend speelgoed.
Maar losliggende snoeren is soms een item voor hem.

Minpuntjes:
- Hij weet losse draadjes aan het tapijt netjes te vinden en probeert deze ook op te zuigen dan is het (tijdelijk) einde oefening.
- standaard keukenstoelen met 4 poten kan hij zich wel eens tussen vastlopen.

Defect:
Januari 2015

Het schema van de bot:
- maandag BG
- Dinsdag 1ste verdieping
- Woensdag 2de verdieping
- Vrijdag nogmaals BG

Nu hebben wij 2 Shelties en deze verliezen toch wel wat haar.
Hier had de bot geen moeite mee.
Tenminste niet om het weg te krijgen, het opvangbakje was altijd netjes gevuld.
Maar regelmatig alleen de borstel ontharen was niet genoeg.
Ook even de batterijschroefjes los en de beschermkap losklikken.
Daarna de borstel even loshalen en de kant van de lager schoonmaken zou de bot een langer leven hebben gegeven.
Hier waren de honden haren in vastgedraait. De motor is zo sterk dat hij gewoon door werkte.
De bot had hier geen moeite mee maar de wrijving had het lagerbed laten smelten.
Hierdoor reageerde de sensor constant en was er geen beweging in de Bot meer te krijgen.

RMA:
Contact opgenomen met Baukje van helpenderobot.nl deze had een supportnummer van Neato wat echt net opgezet was.
Neato Customer service
Telefoonnummer: +31-85-888-4740
Openingstijden: 9:00am – 5:00pm Monday-Friday

Met deze contact opgenomen.
Na wat mail met foto verkeer werd er tot mijn verbazing gewoon een nieuwe!! 70E opgestuurd.
De oude mocht ik gewoon houden.

De nieuwe was er met een week en rijd weer rustig zijn rondjes.

2015 juni:
Helaas heeft de Neato ruim een halve liter water opgezogen.
Dit via het support nummer aangemeld en gevraagd om een RMA.

Nu zat er behoorlijk wat vakantie tussen en de tweede week augustus opgepakt.
Nog even gebeld voor de RMA en een mailtje met een UPC sticker gekregen om de Neato op te sturen.

2015 28 augustus:
UPC voor de deur met een gloednieuwe 70e

Heb jij ook een Neato Robotics Botvac 85?