Specificaties 5GHz WiFi + router, 4x 1Gbps switch - Bekijk alle specificaties

Sitecom X6 N900 WLR-6100 Review

-zeehond 1 juli 2015, laatste update op 13 mei 2016, 428 views

Sitecom X6 N900 WLR-6100

Goede stabiele router welke gebruiksvriendelijk is. Staat helaas niet heel stabiel op zij basis

Pluspunten

• WiFi heeft goed bereik
  • Gebruiksvriendelijk
  • Betrouwbare Wifi verbinding
  • Kan aan de muur worden bevestigd of gewoon staan

Minpunten

• Staat niet stevig op zijn standaard
  • Taal configuratiepagina kan niet vast worden ingesteld

Beheerbaarheid Score: 3
WLAN-bereik Score: 4
Inhoud:
  • Inleiding
  • Informatie over de router
  • Een aantal mogelijkheden van de router
  • Inhoud doos
  • Samengevat

Gebruik deze router nu een tijdje dus schrijf ik er nu een review over. Ik ga echter niet alle punten van de router langs in deze review.

Informatie over de router

Via de browser en de Sitecom MyWifi-app kun je de router naar wens instellen. De pagina hiervoor vind ik gebruiksvriendelijk, en kan Nederlandstalig worden ingesteld, minpuntje is wel wanneer je de configuratiepagina Nederlandstalig wilt, je dit steeds opnieuw moet instellen bij het inloggen.

De router kan aan de muur worden bevestigd via de standaard en de meegeleverde plugjes en schroeven.

De router kan ook gewoon op zijn standaard op bijvoorbeeld een tafel staan, echter is de router wel best hoog en smal waardoor hij dan wel gemakkelijk kan omvallen als er een netwerk kabel is ingeplugd en er iets aan de kabel wordt getrokken.

De router bied verder de mogelijkheid voor een 5 GHz netwerk en een 2.4 GHz netwerk tegelijk te gebruiken. De Wifi verbinding is ook op de tweede verdieping nog goed.

De router zelf beschikt over 4 LAN poorten, één WAN poort, 2 USB 2.0 poorten en één aansluiting voor de voeding. Bovenop de router zitten ook nog twee knopjes. Verder zitten er nog een aantal lampjes op.

Bij de router zit ook een halfjaar proef abonnement voor Sitecom cloud security.

Een aantal mogelijk Heden van de router

De router houd statistieken bij van het aantal verzonden en ontvangen pakketten. Deze worden apparaat bijgehouden voor WLAN, het 2.4GHz netwerk, het 5GHz netwerk en voor LAN.

Verder heeft de firewall de mogelijkheid om URL's te blokkeren, dit is wel een fijne optie omdat je zo ineens een pagina voor alle apparaten achter de router kunt blokkeren.

Ook is er een back-up functie aanwezig. Dit is wel een fijne functie aangezien als je een back-up van de router instellingen maakt en je moet de router terugzetten naar de fabrieksinstellingen om de een of andere reden, kun je na het resetten van de router naar de fabrieksinstellingen vervolgens de eerder gemaakte back-up naar de router uploaden, wat weer een hoop tijd kan schellen.

Verder bevat de router onderandere nog de volgende mogelijkheden/ opties: QoS, de lampjes van de stroom LAN en WLAN lampjes uit of aan te zetten, DDNS, WOL, ALG, hardware accelerator, port forwarding, ingebouwde DLNA mediaserver en virtuele server en de mogelijkheid voor een gastennetwerk.

Wat zit er in de doos

In de doos is het volgende aanwezig:

De router ;-)
netwerk kabel van ongeveer 1 meter lang
CD met software
Voeding adapter voor de router
installation guide
Network login details (blaadje waarop het wifi wachtwoord kan woorden geschreven, en waarop de vooraf
ingestelde wifi wachtwoorden netwerk namen en router wachtwoord staat).
Twee plugjes en twee schroeven
Sitecom cloud security informatie boekje

Samengevat

Samengevat vind ik dit een prima router, er zijn voldoende mogelijkheden, GHz Wi-Fi en een prima bereik.

Heb jij ook een Sitecom X6 N900 WLR-6100?

Misschien domme opmerking, maar kan het zijn dat die taalinstelling in een cookie wordt opgeslagen en je deze blokkeert met je browser?

Moet alleen wel zeggen dat je review niets toevoegd. Dat er 2 knopjes en een paar lampjes op zitten kan ik aan de plaatjes ook wel zien.

Kun je iets zeggen over de throughput, bereik, software mogelijkheden? Als je daar allemaal niks over zegt heeft het eigenlijk geen nut om een review te schrijven. Ik haal er namelijk niets uit wat niet op de doos staat.

Die paar potatocam plaatjes doen 't 'm ook niet ;)

[Reactie gewijzigd door Fairy op 1 juli 2015 15:53]

Nee het ligt niet aan een cookie die word geblokkeerd of verwijderd wat betreft de taalinstellingen.

Ik zal mijn review uitbreiden kom dus gerust nog een keer langs om te kijken Fairy. Wat betreft bereik, dat heb ik er in staan namelijk dat op de tweede verdieping nog goed bereik is. (meerdere verdiepingen heeft mijn huis niet of ik moet op het dak gaan zitten ;)

Ik heb de review inmiddels uitgebreid. Mochten er verder nog tips zijn om deze review en eventuele toekomstige reviews te verbeteren dan hoor ik dat graag

p.s. spelling is niet mijn beste punt dus toevallig een spelling of grammaticafout tegengekomen? Dan hoor ik dat ook graag

[Reactie gewijzigd door -zeehond op 1 juli 2015 18:34]