Specificaties Socket 1150 met Intel Z97 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI Z97 GAMING 5 Review

Donar1 1 juli 2015, laatste update op 1 juli 2015, 171 views

MSI Z97 GAMING 5

Prijs/kwaliteit is top, zeer mooi moederbord met uitstekende features!

Pluspunten

• Zeer mooi uiterlijk
  • Uitgebreide mogelijkheden
  • Bios zeer makkelijk en overzichtelijk
  • Handleiding duidelijk, alles makkelijk aan te sluiten.
  • Overklokken is eenvoudig

Minpunten

• Weinig Sata kabels (eentje te kort).

Layout Score: 5
Vorige week voor het eerst in mijn leven een PC in elkaar gezet. Hiervoor gekozen voor een MSI Gaming 5 moederbord. Ik heb dit moederbord gekozen omdat het erg goed bij de rest van het systeem past qua uiterlijk (alles zwart en rood) en daarnaast voorzien is van alle features die je maar nodig hebt. Het moederbord past zeer goed bij mijn MSI gtx 970 videokaart en mijn donker rode ram geheugen. Van te voren was ik een beetje onzeker of alles wel goed ging komen met het bouwen, maar dankzij de uitgebreide handleiding en het makkelijke moederbord was het in elkaar zetten van de PC erg eenvoudig. Alles past prima, is duidelijk en ziet er verder top uit. Erg blij mee!

Over het product zelf, het was allemaal prima verpakt, mooie doos en inhoud zat er netjes en goed in. Het heeft ruim genoeg usb uitgangen, geluidskwaliteit van het moederbord is prima te noemen en zelf vind ik het erg fijn dat het overklokken eenvoudig te doen is. De aanwezigheid van de M.2 is ook top. Als ik in de toekomst van plan ben om er nog een videokaart bij te kopen is dit moederbord hier erg geschikt voor, er is nog ruimte genoeg voor een videokaart en het moederbord beschikt over zowel ATI Crossfire en Nvidia SLI. Over de bios was ik nog het meest verbaasd, wat een prachtige bios! Alles zeer uitgebreid te bekijken, duidelijk en voor een beginner makkelijk te begrijpen en aanpassingen zijn eenvoudig te maken. Niks op aan te merken verder, het enige minpuntje was dat ik een Sata kabeltje te kort had voor mijn systeem, maar die kon ik van een vriend krijgen.

MSI Live Update werkt ook prima, drivers installeren ging vlekkeloos en was erg blij dat het allemaal zo makkelijk ging. Er worden ook een aantal Apps meegeleverd, wat leuk om te bekijken is en hiermee kan je weer van alles bekijken en aanpassen. Het overklokken hierna, hoewel ik het nog nooit eerder gedaan had, was ook eenvoudig om te doen. Het moederbord laat de CPU temperatuur ook duidelijk zien op het moederbord zelf, wat ik erg mooi vind.

Conclusie: zeer mooi moederbord met uitgebreide features, makkelijk om te overklokken en heeft een uitstekende prijs/kwaliteit verhouding. Aanrader dus.

Heb jij ook een MSI Z97 GAMING 5?