Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 2.500dpi sensor - Bekijk alle specificaties

A4-Tech XL-750BH Laser gaming mouse Review

batjes 30 juni 2015, laatste update op 30 juni 2015, 88 views

A4-Tech XL-750BH Laser gaming mouse

Erg onbekende maar prettige muis. Zolang het niet stuk gaat ga ik niet eens op zoek naar een nieuwe.

Pluspunten

• Ligt goed in de hand
  • Instelbare PPI standen
  • Instellingen in de muis zelf opslaan.
  • Driverloos
  • Visuele indicatie van PPI stand

Minpunten

• Kleine gaatjes gaat vol vuil zitten en is lastig schoon te maken.
  • Mouse4 en Mouse5 zijn omgedraait. Niet echt minpunt, wel een gewenning

Deze muis nu al een jaar of 2 in mijn bezit. Nog steeds geen interesse naar een andere muis ondanks dat ik tijdens een schoonmaak beurt een klein onderdeel van het scrollwieltje ben kwijtgeraakt en deze lastig in te drukken is en los zit met draaien.

De instelbare PPI is erg prettig, vooral bij shooters kun je hier veel baat bij hebben. Close range is hoge PPI wat fijner, en long range laag juist. Kan lastig zijn ivm met dat je 7 verschillende standen in kan stellen, maar hier kun je er ook 3 van maken. Met het meegeleverde (en te downloaden) programma kun je tevens meerdere profielen maken die makkelijk te switchen zijn.

In het begin met de PPI gespeeld en een paar standen gevonden die voor mij wel lekker werken. Het voordeel hiervan is dan ook dat je deze instellingen op de muis zelf neerzet. En dus niets op de PC zelf. Het is een gamermuis en bedoelt om mee te kunnen nemen, maar ook prettig dat als je je systeem herinstalleerd je muis blijft werken zoals je zelf prettig vind. Bij herstarten gaat de muis wel weer standaard naar standje 1. Waar ik zelf voor desktop gebruik meestal op 4 zit.

De kleuren van de PPI knop zelf zijn overigens duidelijk en onderscheidbaar genoeg voor de verschillende standen. Sommige standen knippert het langzaam 2 verschillende kleuren, dit was in het begin wel eens wat afleidend, maar wen je snel aan.

Wat wel vreemd is, is dat de Mouse4 en Mouse5 omgedraait zijn. Zelfs volgens zijn eigen omschrijving klopt het niet. Geen minpunt overigens, want met browsen gebruik je back vaker dan forward en in games moet je die knoppen toch altijd zelf instellen.

Al met al een erg prettige muis, niet alleen voor gamers en de vormgeving is wat dat betreft redelijk standaard. Maar juist de extra features maken het af, de 3clicks knop is niet alleen in shooters handig(veel shooters blokkeren het overigens, of het werkt gehandicapt zoals bv BF4) en bespaard je overal erg veel geklik, de instelbare PPI is tevens erg prettig voor die ene keer als ik met GIMP of Photoshop speel. Maar zelfs in algemeen desktop gebruik is een hogere PPI wat prettiger vooral met meer schermen ivm scherm vastgoed, maar soms is een lagere PPI en meer precisie echt prettig zonder hiervoor eerst langs je instellingen te moeten gaan.

Heb jij ook een A4-Tech XL-750BH Laser gaming mouse?