Specificaties GF GTX 760 (1,006GHz), 2GB GDDR5 - Bekijk alle specificaties

Asus GTX760-DC2OC-2GD5 Review

batjes 30 juni 2015, laatste update op 30 juni 2015, 244 views

Asus GTX760-DC2OC-2GD5

Erg tevreden over deze kaart, kan erg mooie beelden tevoorschijn toveren op 1080p. (GTA5 alles ultra bv)

Pluspunten

• Erg goede kracht/verbruik verhouding.
  • Weet mooie beelden te toveren voor zijn low-end karakter.

Minpunten

• Nvidia drivers waren het eerste half jaar waardeloos
  • Nvidia drivers zijn nu nog steeds redelijk waardeloos.

Drivers en compatibiliteit Score: 1
Twijfelde toentertijd tussen deze en een r8/r9 270x (als ik het goed had).
Toch uit eindelijk voor Nvidia gegaan, in de hoop dat mijn voorgaande ervaringen nu beter zouden zijn. Plus de kaart was gewoon beter.

Mijn eerste ervaringen waren redelijk waardeloos. De drivers waren om te huilen. Elke 1-5 uur gamen crashde de boel, soms elk kwartier klapte de driver onderuit en informeerde Windows mij dat het de driver hardhandig heeft herstart om de boel overeind te houden.
Na een paar maanden spelen met beta's en driver versies (gek genoeg was de driver van voor de 7* generatie het stabielst) kwam na een maand of 4 de eerste redelijk stabiele beta driver. Crashes waren nog maar wekelijks (nog steeds waardeloos natuurlijk) en hierna ging het de goede kant op. De crashes hielden na verloop van tijd op. Het is met 2 crashes het afgelopen half jaar nog steeds veruit het hoogst gerankte onderdeel van Windows wat het hele systeem onderuit weet te halen (het zijn ook de enige 2 crashes geweest)
Het TDP is het afgelopen jaar goed verbeterd, toen ik ooit eens een load test deed, zat die met 40% load op 99% TDP. Momenteel zit die met 40% load op 35% TDP. (beide gevallen Goat Simulator met alle grafische poespas op 1080p)

Ondertussen ben ik over de kaart zelf erg tevreden, het doet wat het behoord te doen... Mooie plaatjes op 1080p tevoorschijn toveren. Maakt vrij weinig herrie en de warmte productie is best goed te doen. En ondanks zijn angstige TDP van 240 watt, zit die bij hardware accelerated desktop gebruik gemiddeld op 3-4%.
Plus het ziet er best mooi uit, veruit het mooiste onderdeel van mijn hele PC, helaas zit deze verstopt. Asus heeft hier een mooi kaartje afgeleverd.

Mijn ervaringen met Nvidia daarentegen zijn waardeloos en weerhouden mij ervan in de toekomst weer een Nvidia kaart te kopen. Nvidia probeert elke keer bloatware door je strot te raggen en zit op driver gebied samenwerking tussen AMD en Nvidia kaarten te blokkeren. Tevens wordt elke keer SHIELD in mijn neus gedrukt. Leuk die 3D Vision, Geforce experience en "game optimalizatie", maar die troep zit gezamenlijk constant en volkomen zinloos 5-10% cpu verbruik op te snoepen. Elke driver update weer "Schone installatie en de helft uitvinken". Als je niet oplet staat het er zo weer op, Nvidia vinkt deze namelijk zelf gewoon weer aan.

Heb jij ook een Asus GTX760-DC2OC-2GD5?