Specificaties Socket 1150 met Intel Z97 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI Z97S SLI Krait Edition Review

ItsBartos 30 juni 2015, laatste update op 5 juli 2015, 350 views

MSI Z97S SLI Krait Edition

De msi z97s sli krait edition is een mooi wit moederbord met weinig uirusting. Wat je voor de prijs krijgt is meer het uiterlijk dan het innerlijk. Het enige geavanceerde hieraan is SLI. Verder werkt hij prima!

Pluspunten

• SLi
  • Uiterlijk
  • Uefi

Minpunten

• Minimale uitrusting
  • Geen audioboost

Layout Score: 5
Als je voor het eerst een pc bouwt, moet je kiezen uit veel onderdelen. Onder andere een moederbord. Ik zocht onder andere een moederbord met witte accenten en dan kom je al snel op dit moederbord.
De MSI Z97S SLI Krait is een puur uiterlijk gebasseerd moederbord. Het heeft alle functies wat een moederbord moet hebben en daar blijft het ook bij.
Dit moederbord is qua specificaties niet anders dan de rest. Het heeft de z97 chipset en alle features die er op moeten zitten. Ik ben zelf begonnen aan mijn eerste pc build en aangezien ik een wit gekleurde build wou, heb ik dit moederbord gekozen. Het ziet er geweldig uit met de kast (Phanteks Enthoo Luxe White) en zorgt dat alle componenten goed met elkaar werken.
Nog een voordeel van dit moederbord is dat hij SLI ondersteund. Zelf weet ik nog niet of ik er nog een gtx760 bij koop of niet maar daarvoor is dit moederbord al goed op voorbereid. Andere moederborden in deze prijsklasse hebben dit vaak niet. Ook hoef je geen RAID kaart te kopen want er zit al Raid 0,1,5,10 in het moederbord. De uefi is bijna hetzelfde als alle andere uefis van de z97 chipset van MSI maar dan weer zwart met wit inplaats van rood met zwart. Je kan er alles gemakkelijk in aanpassen en alles is goed te vinden.
Een nadeel van de Krait is dat het geen audioboost heeft. Als je kijkt naar de MSI Z97 gaming 5, dan zit er maar een klein prijsverschil tussen maar heeft de gaming 5 wel een geavanceerde audio boost. En de prijs kwaliteit verhouding is iets onder de maat vergeleken met andere moederborden in deze prijsklasse
Voor mijn build is hij dus perfect. Ik hoef niet te overclocken, ik hoef geen geavanceerde dingetjes zoals onboard wifi enz. Hij doet wat hij moet doen en ziet er daarnaast ook geweldig uit. Hij heeft tot nu toe (een week) geen problemen geleverd. Een top moederbord voor mij dus.
Dus kort samengevat: het is een goed uitziend moederbord met alles wat een moederbord moet hebben. Het bevat SLI en RAID maar daar blijft het ook bij qua speciale features.
Volledige build:
HyperX fury white 2x4 1600 mhz
Corsair CS600M
WD Blue 1tb
Kinston SSDNow v300 60gb

Heb jij ook een MSI Z97S SLI Krait Edition?