Xiaomi Powerbank 10400mAh Zilver Review

iBugged 30 juni 2015, laatste update op 30 juni 2015, 518 views

Xiaomi Powerbank 10400mAh Zilver

Deze powerbank is een van de beste powerbanks als je vergelijkt in prijs/kwaliteit. De prijs is laag (mits je hem via China haalt) en de kwaliteit is goed! Kan mijn telefoon iets vaker dan 2,5 keer opladen op een oplaadbeurt van de powerbank!

Pluspunten

• Prijs (in China)
  • Behuizing is mooi en stevig
  • Laden relatief snel

Minpunten

• Geen twee USB-poorten

Ik was op zoek naar een powerbank voor mijn Galaxy S6 Edge, aangezien ik met mijn verbruik het einde van mijn schooldag soms niet haal. Ik volgde het topic over China-shopping al een tijdje waarin deze Xiaomi powerbank al was voorgekomen, waarbij ook werd aangeraden deze via Banggood te bestellen, omdat andere webshops soms wel eens fakes verkopen.

Bestelling & Verzending

De bestelling bij Banggood ging makkelijk, product in het winkelwagentje, daarna afrekenen met Paypal (aanrader ivm veiligheid die Paypal biedt bij verloren/defecte producten etc.) en wachten maar. Het product had een waarde van minder dan 22, dus over BTW en inklaringskosten hoefde ik me geen zorgen te maken.

Had bij Banggood voor de gratis verzending gekozen, zonder tracking maar ik had in hetzelfde topic gelezen dat er soms met Sweden Post wordt verzonden en die tegenwoordig wat langer duren. Na 10 dagen wachten lag er een mini vuilniszak (:+) in de brievenbus met daarin mijn powerbank!

Powerbank Unboxing

Als je het witte doosje openmaakt, krijg je het volgende:

- Powerbank zelf natuurlijk :)
- Kort USB - microUSB kabeltje om de powerbank op te laden en/of je telefoon met microUSB aansluiting op te laden
- Chinese handleiding

Foto's volgen nog

Prestaties powerbank

Het volledig opladen van mijn Powerbank duurt met het bijgevoegde kabeltje een uur of 7. Precies weet ik het niet aangezien ik hem 's nachts oplaadt. Het opladen van (mijn) mobiel duurde met het bijgeleverde kabeltje 1,5 tot 2 uur. Als je toestel een microUSB aansluiting heeft, zou ik het bijgevoegde kabeltje gebruiken. Deze laadt sneller op dan een lange kabel van 1,5m. Was in ieder geval zo bij mijn S6 Edge, al heeft die wel een dunne kabel, misschien dat het daar aan ligt.

Tips

- Bij de aanschaf van deze powerbank uit China, neem een kijkje in het topic over China-shopping (onder Shopping forum). Bij twijfel even navragen of de webshop betrouwbaar is.
- Als de powerbank is bezorgd bij jou thuis, verifieer de echtheid door het invullen van de krascode op het doosje. Je krast een laagje met Chinese tekens weg en de 20-cijferige code kan je invullen op deze van Xiaomi/Mi. Is je code 1 keer ingevuld, is de kans op een neppert klein/nihil.
- Voor overige kenmerken van fake powerbanks kan je even kijken naar dit YouTube filmpje waar een echte powerbank naast een neppe wordt gelegd en vergeleken.

Heb jij ook een Xiaomi Powerbank 10400mAh Zilver?

Meer advertenties