CM Storm Gaming Mousepad - Swift-RX Medium Review

Sigm4tic 30 juni 2015, laatste update op 30 juni 2015, 222 views

CM Storm Gaming Mousepad - Swift-RX Medium

De CM Storm Gaming Mousepad Swift-RX is niet alleen een fijne muismat, maar ook eentje die de controle over de muis beter maakt. Hij is verkrijgbaar in verschillende maten en is makkelijk te vervoeren doordat ie oprolbaar is.

Pluspunten

• Oprolbaar
  • Verkrijgbaar in verschillende maten
  • Blijft goed zitten
  • Vergroot controle muis

Minpunten

• Geen

Review: Cooler Master Storm Swift RX Medium

-Inleiding
-Specificaties
-Verpakking
-Uiterlijk
-Gebruik
-Conclusie

Cooler Master productpagina

Afgelopen weekend heb ik deze muismat gewonnen met een casemodcompetitie (waar ik overigens derde bij ben geworden met een vriend) en heb hem direct in gebruik genomen. Als dank voor de prijs schrijf ik deze review. Dit wil overigens niet zeggen dat ik minder objectief naar deze muismat kijk dan normaal.

Ik review in dit geval de Medium versie van deze serie muismatten, maar er zijn meerdere maten beschikbaar waarvoor deze review ook kan gelden.

Dit zijn de volgende features en specificaties volgens de Cooler Master website:

Features
-Microscopic mesh enables precision control for both optical and laser sensor mice
-Smooth, low friction synthetic fibre surface for optimal comfort
-Stitched edging prevents fraying and stays durable through extended use
-Non-slip grip base coating keeps mousepad in place
-Various sizes

De Swift-RX zit in een verpakking waar op staat hoe dit product tot stand is gekomen en in het kort de specificaties en de features. Het leuke aan de verpakking is, dat er net zoals op een hoop andere muismatten, een stukje stof zit dat hetzelfde is als op de bovenkant van de muismat. Helaas geen sample van de onderkant.

Na de verpakking helemaal te hebben bekeken was het tijd de muismat eruit te halen. De muismat zit gewoon simpel opgerold in de verpakking, maar anders had ook niet gehoeven.

De muismat is oprolbaar dus ook flexibel en is niet gevormd door de tijd dat het opgerold in de verpakking heeft gezeten. Alleen de hoeken moesten even naar beneden gedrukt worden.

Er staat op de verpakking dat de muismat is gemaakt van rubber met een oppervlakte van stof. De bovenkant lijkt overal hetzelfde te zijn, zowel in horizontale als verticale richting zodat overal dezelfde verplaatings van de muis is. Ook glijdt de hand gemakkelijk over het oppervlak en blijft nergens ‘plakken’.

De onderkant voelt aan als rubbercoating met een patroon erin gemaakt. De zijkant lijkt stevig gestikt, maar hoe goed dit z’n werk blijft doen op lange termijn kan ik nog niet zeggen aangezien ik de muismat pas een paar dagen heb.

De muismat doet z’n werk goed en voelt echt als een verbetering t.o.v. een houten bureau of oude muismat. Mijn oude muismat wilde nog al eens wegglijden, maar daar heeft deze totaal geen last van en ook kwa controle voelt het als een vooruitgang,

Tja... wat kan ik er nog meer over zeggen. De muismat doet wat ie moet doen en doet dit goed. De hand ligt erg fijn op de muismat en heeft een goede grootte voor op mijn bureau. Hij glijdt niet weg door de rubberen coating op de onderkanten en geeft voor mijn gevoel meer controle over de muis door het microscopische mesh aan de bovenkant. Op de lange termijn ben ik benieuwd of deze muismat stand houdt gezien de bovenlaag van stof is gemaakt en dit natuurlijk vies kan worden.

Bedankt voor het lezen van deze review. Vond je het leuk> plusjes zijn welkom! heb je vragen stel ze gerust! Heb je opmerkingen? Maak ze dan gerust zodat ik weet wat ik voor een volgende keer kan veranderen.

Heb jij ook een CM Storm Gaming Mousepad - Swift-RX Medium?