Specificaties Soort casemod: Verlichting - Bekijk alle specificaties

NZXT Hue Review

millee 30 juni 2015, 407 views

NZXT Hue

leuke accesoire van hoge kwaliteit om je kist te voorzien van een kleurtje. de 5" bay controller is erg handig in gebruik. bovendien was ik onder de indruk van de kleurmogelijkheden. Heeft wel een aantal minpunten maar voor deze prijs zeker een aanbeveling waard!

Pluspunten

• veel kleurinstellingen mogelijk
  • bediening
  • prijs

Minpunten

• onthoud kleur niet na uitdoen
  • plakstrip doet zijn werk maar had beter gemogen
  • de afzonderlijke led-kleuren vallen op

leuke accesoire van hoge kwaliteit om je kist te voorzien van een kleurtje. de 5" bay controller is erg handig in gebruik. bovendien was ik onder de indruk van de kleurmogelijkheden. je kunt zowat iedere kleur creeren die je kunt bedenken.

echter zijn er wel een aantal minpunten. Om te beginnen onthoud mijn NZXT hue de kleur niet zodra ik mijn PC uit doe. als ik bijvoorbeeld een blauwe kleur instel en mijn pc uitdoe, dan is de kleur na het opstarten ineens groen. hierdoor ben je dus constant aan de knoppen aan het draaien. In het begin had ik dit probleem niet maar na een tijdje dus wel ineens.

bovendien is de plakstrip niets bijzonders. valt zeker niet te hergebruiken en ik had zelfs dubbelzijdige tape nodig om de ledstrip op zijn plaats te houden.

tot slot valt het soort led lamp op. het zijn in feite 1 rode led, 1 blauwe led en 1 groene led die dicht bij elkaar zitten. Dat zie je alleen als je er recht in kijkt maar ook in de weerspiegeling op de metalen onderdelen zie je dit.dan heb je bijvoorbeeld een witte kleur ingesteld (alle 3 de kleuren 100% aan) maar toch zie je in de weerspiegeling van de heatsink van je GPU ineens een rode tint ertussen en dat valt op.

Daar staat tegenover dat dit een uniek product is en voor deze prijs zeker een aanbeveling waard!

Heb jij ook een NZXT Hue?

Vraagje, hoezo onthou die kleuren bij jou niet? Ik heb hem zelf ook en hij onthoud de kleur wel.
Misschien omdat de default kleur groen is? :+
zoals ik al zei deed mijn hue in het begin wel gewoon de kleur onthouden, na verloop van tijd niet meer. volgens de documentatie dient het apparaat ook gewoon de kleur te onthouden dus is het een defect. Ben trouwens niet de enige met dit defect

Maar er is alweer een nieuwe versie uit van de hue las ik vandaag, dus die kun je beter kopen als je twijfelt :)
Maakt niet uit, ook als die op blauw staat onthoud die dat.
waarschijnlijk omdat het apparaat de laatst gebruikte kleur vergeet zodra het uit is geweest. kan ook om een defect gaan maar het blijft jammer en ik heb elders gelezen dat meer mensen er last van hebben
Oh, ikzelf heb er geen last van. Als ik hem op groen zet en ik zet mijn computer uit dan blijft die groen, zelfs als de stroom wegvalt dan onthoud hij de kleur nog. Ik zou hem misschien RMA doen als je er aan ergert en hem er weer wilt uitslopen.

[Reactie gewijzigd door Mijnenveger op 10 augustus 2015 17:06]