Trackir 5 Zwart Review

NoFearWizz 30 juni 2015, laatste update op 30 juni 2015, 216 views

Trackir 5 Zwart

Na een jaarlang een webcam met gesloopte IR filter te hebben gebruikt de TrackIR 5 aangeschaft. Prima bevestiging aan de monitor, en de magneet connectie is ook erg handig. Aan de dure kant maar de software werkt beter als bijvoorbeeld Free-Track. Ik gebruik hem met een IR-LED clip

Pluspunten

• Makkelijke installatie
  • Goede software
  • Werkt met IR-led ook in fel licht (zon)
  • Mooi vormgegeven
  • Veel controle over gevoeligheid (in software)
  • Vooral bij simulator games komt dit van pas (ETS2 of Flight Sim)

Minpunten

• Aan de dure kant (vind het hem wel waard)
  • Standaard reflectie clip is niet echt praktisch
  • Game ondersteuning is niet heel groot

Toen ik begon met simulator games zoals Euro Truck Simulator 2 kwam al gauw de wens om de camera in game te bewegen met mijn hoofd. Daarvoor heb ik in het begin gebruik gemaakt van een oude Logitech webcam en daar de Infrarood filter uitgesloopt.

Via e-bay had ik een Infrarood-led clip besteld bij een hobbyist, deze clip heeft 3 leds in een bepaalde configuratie waardoor de tracking software kan zien hoe je je hoofd beweegt in de ruimte.
Dit werkte toen met een opensource software programma Free-Track.

Na een tijd ben ik overgestapt op de TrackIR 5, omdat de ervaringen die ik hierover vond enthousiast waren. Nu een tijd in gebruik en de controle die je hebt over de bewegingen zijn echt super accuraat.

Het wordt geleverd met een reflectie clip voor op een pet, deze werkt op zich prima maar dan moet er geen infraroodstraling van bijvoorbeeld buiten komen, dus dat betekend gordijnen dicht tijdens het spelen. Met de TrackIR Pro-clip of een eigen gefabriceerd IR-led clip werkt het zelfs met de zon op je gezicht.

Je installeert de pootjes op je monitor en klikt daarna de TrackIR 5 via de magneet koppeling op de pootjes, daarna de USB-stekker in je pc. En de software die te downloaden is via de site van de makers zal de TrackIR 5 herkennen.

Daarna is het spelen met de gevoeligheid om hem zo in te stellen zoals jij fijn vind. Ik ben blij dat ik de overstap heb gemaakt.

Heb jij ook een Trackir 5 Zwart?