Kingston DataTraveler 4GB Paars Review

djunicron 29 april 2009, laatste update op 29 april 2009, 500 views

Kingston DataTraveler 4GB Paars

Pluspunten

• goede prijs / performance
  • betrouwbaar / duurzaam

Minpunten

• wordt langzamer na enkele honderden cycli.
  • niet bijzonder snel.

Heb nu zo'n kleine 2 jaar dit stikje in gebruik.

Naast dat ik dit drive-je bijzonder lelijk vind, ben ik er wel aan gehecht. Ik bestelde toen hij net nieuw was en ik niet wist welke kleur hij zou zijn. Het ding heet bij mij dan ook milka koetje.

De prestaties zijn redelijk, hij haalt zo'n 5,2MB/s bij schrijven en 12,0MB/s bij lezen. Wissen gaat echter nu na zo'n paar honderd cycles een stuk langzamer, met slechts 4,2MB/s.
Deze stick is op FAT32 met diskpart prima te gebruiken als bootbaar media voor bijvoorbeeld Windows 7 beta's of Vista / XP.

Er is op fat32 3820 mb beschikbaar en op ntfs 3817. Dit is wat laag voor een "4GB" stick. De nieuwere versies geven 3838mb op ntfs (collega). Dit is nog altijd minder als je krijgt bij betere kingston series of b.v. sandisk.

Heb jij ook een Kingston DataTraveler 4GB Paars?