Cooler Master Ceres 500 Review

Falqoon 7 september 2015, 427 views

Cooler Master Ceres 500

Degelijke headset welke ook comfortabel zit in combinatie met een bril. Ziet er goed uit, en heeft een microfoon welke te verwijderen is.

Pluspunten

• Comfortabel
  • Inklapbaar

Minpunten

• Afstandsbediening had kleiner gekund

Features Score: 4
Opnamekwaliteit Score: 4

CM STORM Ceres 500 - Productreview

De CM STORM Ceres 500 is een mooie en comfortabele headset, ook voor brildragers. De headset heeft mooie features. Zo kan je hem bijvoorbeeld inklappen, en gemakkelijk aansluiten op je PC, maar ook op je Xbox of PS4, via een knopje op de 'afstandsbediening' kun je hem overschakelen van PC naar Console. Ook kun je op de afstandsbediening het geluid regelen van de voice chat en het gewone volume, en je microfoon muten.

Doos

Deze is prachtig, en hoewel het niets met het product doet, doet het me altijd goed als een mooi product in een mooie doos komt. Het doet je altijd het gevoel geven dat je iets goeds gekocht heb. De nieuwe style van Cooler Master is erg mooi, het voelt premium aan.

Foto's

Microphone Frequency Response100 Hz - 10,000 Hz
Connector CableUSB 2.0, 3.5mm headphone and microphone jack, 2.5 m / 98.43 in
DimensionsL x W x H 207 * 201.3 * 92 mm
Headset Weight480g / 1.06 lbs
Packaged Dimensions200 ( L ) * 96 ( W) * 260 ( H ) mm, 7.9 ( L ) * 3.8 ( W ) * 10.2 ( H ) Inch
Packaged Weight716.7g / 1.58 lbs
AccessoriesIn-line volume control and microphone mute, PC / Console mode switch, Chat volume control (console only)

Headset - Materiaal

De headset is volledig van plastic, en dat heeft twee kanten. Aan de ene kant is het lekker licht, en ziet het er prima afgewerkt uit. Van de andere kant heb ik altijd slechte ervaringen met headsets waarbij het -groter maak schuifje- van de headset (het geen wat je in en uit kan schuiven om de headset groter/kleiner te maken) van plastic is. Bij mij is het vaak gebeurt dat de headset na het vallen op de grond, keer op keer kapot ging op dat stuk, waarna de headset totaal niet meer te gebruiken is. Nu weet ik natuurlijk niet of dat met deze ook zou zijn, deze leeft gelukkig nog. Verder voelt de headset gewoon stevig, en kan hij inklappen, en dat is fijn voor het vervoeren, dan zit hij steviger waardoor de kans op breken word verkleind.

Comfort

Dat is iets wat deze headset zeker heeft, het is niet de fijnste headset die ik ooit op heb gehad, maar hij doet het zeker niet slecht. Met name scoort deze headset heel goed doordat mijn bril niet in mijn hoofd gedrukt word. Iets waar deze headset ook heel goed op scoort is warmte, bij veel headsets beginnen je oren al na een klein half uurtje te koken, waarbij hier alles lekker koel blijft, en dat is heerlijk. Je kunt hem uren op houden zonder dat het warm word of zit te klemmen.

Geluidskwaliteit

De headset geeft een vrij mooi helder geluid. Muziek en games komen best goed uit de verf, toch heb ik zelf liever een headset die iets meer laag geeft dan dat deze doet. Het klinkt nu alsof de headset niet goed genoeg is qua geluid maar dat is totaal niet zo.

Microfoon kwaliteit

Deze is prima te noemen. Op Skype heb ik geen klachten gehoord en bij het opnemen en afspelen klinkt alles helder, ook lijkt het omgevingsgeluid mee te vallen.

De prijs van de Ceres 500 bedraagt op dit moment zo'n 55,- dit is een mooie prijs voor een Gaming headset als deze. Persoonlijk vind ik het altijd een soort van gulden middenweg, boven de 30, onder de 80. Ik had verwacht dat dit een headset zou zijn van rond de 80 euro, dus zijn prijs van 55 euro valt mij erg mee. Zeker gezien het comfort en de kwaliteit die je daar voor terug krijgt.

De Ceres 500 is een uitstekende headset van Cooler Master's game accessoires merk CM Storm. De headset zit erg comfortabel, ook voor brildragers en voelt zeer licht aan. Is geschikt voor PC en Console gaming en produceert prima geluid. Word niet warm, en is niet irritant na een aantal uur.

De bouwkwaliteit van de Ceres 500 is goed te noemen zo op het gezicht en na een aantal dagen in gebruik kan ik concluderen dat alles erg solid is/voelt. De headset kan je makkelijk inklappen om ook de stevigheid tijdens het vervoeren te bewaren.

Overal score: 4/5

Fouten of vragen?

Laat een berichtje achter of stuur me een persoonlijk bericht

Heb jij ook een Cooler Master Ceres 500?

Voor het geld dat deze te koop is zou je em adviseren of dan wellicht toch een andere?
Voor deze prijs zeker een aanrader, al blijft de keuze voor een headset altijd wat persoonlijk.
Mooi overzicht! De tussenkopjes zijn lekker concreet voorzien van de bijhorende informatie. :D