Sharkoon 1337 Gaming Mat L Review

Centelte 28 juni 2015, laatste update op 1 juli 2015, 753 views

Sharkoon 1337 Gaming Mat L

Zeer goede muismat voor een scherpe prijs. Het design is heel strak, de muismat is geleverd in een degelijke hoes en de muismat gaat niet snel kapot (kan ik de wasmachine).

Pluspunten

• Hoge kwaliteit (je merkt duidelijk een verschil met de ~2 euro muismatten)
  • Goedkoop
  • Fijn vormaat met de juiste verhoudingen
  • Strak design (comploot zwart met een wit logo)
  • Kan in de wasmachine
  • De muismat is erg dun (1.4 mm)
  • Zeer degelijke verpakking (plastic zakje, kartonnen hoes, plastic omhulsel)

Minpunten

• Trekt stof aan (doen helaas alle stoffen muistmatten)
  • Wat minieme beschadigingen aan de rand van de mat (misschien door de wasmachine)

Fijne muismat. Gekocht omdat hij lekker goedkoop was en er prima uit ziet. Ik heb hem hem nu 3 weken in mijn bezit en ben er zeer tevreden over.

De verpakking
De verpakking van deze muismat vind ik erg goed. Het geeft mij de indruk alsof het een duur product is. Meestal is de muistmat opgerold in de verpakking maar dat was deze keer niet het geval. De muismat wordt geleverd in een stevige ''envelop'' welke omhuld is met een plastic folie (waarschijnlijk om waterschade te voorkomen). In die envelop zit de muismat, welke nog omwikkeld is in stug plastic. Het klinkt waarschijnlijk een beetje vaag dus doe er wel een afbeelding bij :P. Op de afbeelding kan je echter niet goed zien hoe degelijk de verpakking is.
De verpakking

Design
Het design van de muismat is erg basic en strak. Persoonlijk vind ik dit een stuk mooier dan muismatten met grote afbeeldingen en dergelijke. De muistmat is compleet zwart op een klein logo linksondering na.
De muismat

Het logo

Afmetingen
Ik vind het formaat van deze muismat erg fijn. Ik vind hem lekker groot (356x254mm) en lekker dun (1.4 mm). Ik heb er een afbeelding bij gedaan met een muis en een pen zodat je kan zien hoe groot de muistmat is.
De muismat met mijn muis en een pen

Materiaal
Het materiaal van deze muismat is textiel en de onderkant is gemaakt van rubber zodat de muismat meer grip heeft en dus minder snel glijdt. 'A picture says more than a thousands words' dus ik heb er weer foto's bij gedaan ;)
Het textiel

De rubberen onderkant

Slijtage
De muismat toont een klein beetje slijtage rond de zijkanten. Persoonlijk vind ik dat geen enkel probleem, iedere muismat heeft dat denk ik. Zeker aangezien deze muismat in de wasmachine is geweest (mijn vorige muismat, de steelseries qck, waste ik ook altijd in de wasmachine dus ik moest testen of deze dat ook aan kon :P). Bij de foto van het sharkoon logo bij design kan je de ''beschadiging'' zien.

Ik heb niks te klagen aan deze muismat. Als deze muismat aan vervanging toe komt koop ik hem weer. Vergeleken met mijn vorige muismat vind ik hem niet merkbaar slechter/beter. Ik denk dat de 1337 iets dunner is dan de steelseries Qck en de verpakking van de 1337 is een stuk beter (niet opgerold). Al met al vind ik het een hele mooie muismat voor een zeer schappelijke prijs. Een dikke 5/5.

Heb jij ook een Sharkoon 1337 Gaming Mat L?

Ik weet eerlijk gezegd niet waarom de eerste afbeelding is omgedraaid..? De afbeelding waar ik naar link is niet omgedraaid namelijk 8)7 . Die afbeelding heb ik daarom klikbaar gemaakt zodat je de normale afbeelding toch kan zien. De kwaliteit van de foto's is helaas niet zo goed, ik heb ze namelijk net genomen met mijn ipad..

[Reactie gewijzigd door Centelte op 28 juni 2015 21:44]

Foto is nu opgelost.