Specificaties Quad core @ 3,5GHz-3,9GHz, met GPU - Bekijk alle specificaties

Intel Core i7-4770K Boxed Review

Nervoize 27 juni 2015, laatste update op 17 augustus 2015, 533 views

Intel Core i7-4770K Boxed

Snelle CPU die ik goed heb kunnen overclocken. Max. 72C op 4.6GHz 1.28V.

Pluspunten

• Overclockbaarheid
  • Snel
  • Hyperthreading (ofcouse bij een i7)

Minpunten

• GTA V gebruikt maar 52% maximaal i.p.v. 100%

Heb jij ook een Intel Core i7-4770K Boxed?

Mijne kan geen 1600MHz RAM aan (BSOD)
Heeft waarschijnlijk niets te maken met de cpu, eerder met een moederbord dat een biosupdate nodig heeft.
Is gewoon up-2-date, gelijk na een clean install updated en mijn mobo kan zonder updates ook gewoon 1600MHz. Heb ik al nagekeken.
Maar het moet haast wel aan je moederbord liggen... of een unable oid in je bios.
Wat zou kunnen is dat je geen 1,5 Volt gebruikt ? Meer dan 2 Memory Channels ...
DDR3 and DDR3L 1333/1600 at 1.5V
DeComponeur, en hoe check ik dat? Hij loopt namelijk zover ik kan zien op 1.5V. Ik ben daar vrij ontechnisch in.
Tja, ik weet niet wat je moederbord is... en dan nog :)
Maar als je problemen hebt met je geheugen ligt dat (bijna nooit) niet aan je processor, dus kun je dit in je 4770K beoordeling niet zomaar als - punt noemen.
of toppic
Niet alle moederboren en geheugens zijn (optimaal) compatible en als je gaat overclocken gebeuren er wel vaker onvoorspelbare dingen.
Ik zou je probleem even googelen, er staan vaak zelfs filmpjes op het internet hoe je de bios kunt instellen. Het mooiste zou zijn als je iets/iemand vind die jou moederbord heeft en de Intel Core i7 4770K natuurlijk... succes !
Ik heb geen overclocks meer lopen en werkt nog niet goed (5* per uur bsod door ram). Ik heb de msi gaming 7 overigens.
Sorry maar deze discussie hoort meer thuis op het forum
Er is ongetwijfeld iemand die een tip voor je heeft...
edit: Hier mijn laatste tip ;)

[Reactie gewijzigd door DeComponeur op 28 juni 2015 17:01]

Er is niks mis met maar 52% cpu gebruik in GTA V, als je gpu de bottleneck is heb je dat en dat is normaal.
Ik heb de hoop voor de cpu al opgegeven, hij is aan het eind van zijn latijn. Als ik heb ook maar lichtjes overclock gaat het al fout. Maar het probleem had ik al opgelost. Heb nu zo'n 100-110 fps met alles max en msaa x2 :) ben benieuwd wat hij met mijn 1080 Ti gaat doen straks