Specificaties Socket 1150 met Intel Z97 chipset - Bekijk alle specificaties

MSI Z97 GAMING 5 Review

Jordi.vdbNewbie 25 juni 2015, laatste update op 26 juni 2015, 162 views

MSI Z97 GAMING 5

Dit is echt een top product zeer hoge kwaliteit en goede prestaties zeer mooi uiterlijk ook is dit een zeer efficient product die gemakkelijk alle taken aankan http://cdn.eteknix.com/wp-content/uploads/2014/05/MSI-Z97-Gaming-7-5.jpg Een goed moederbord van zeer goeie kwaliteit. Echt een aanrader.

Pluspunten

• Zeer degelijk
  • Zeer snel
  • Super prestaties

Minpunten

• Geen

Layout Score: 5
Na het bouwen van mijn computer ben ik zeer tevreden over de kwaliteit/prijs ratio. Wat ik ook niet verwacht had is dat deze moederbord over uitstekende overklok capaciteit! Deze moederbord bevat ook genoeg USB/USB2.00 poorten wat ook uitstekend is! Dit is echt een top product zeer hoge kwaliteit en goede prestaties zeer mooi uiterlijk ook is dit een zeer efficient product die gemakkelijk alle taken aankan
Een goed moederbord van zeer goeie kwaliteit. Echt een aanrader.Top moederbord is stabiel en specifiek voor gamers bedoeld. + alle drivers in 1 keer downloaden bij msi live update. in het kort het is plug and play. Onboard geluid van goede kwaliteit. Geheugen makkelijk in te stellen door XMP,dus ideaal voor mensen die geen zin hebben alles op het handje in te stellen Onboard temperatuur indicatie van de CPU,en tijdens de post van het systeem geeft dit de post meldingen weer MSI live update,zoekt vanzelf laatste drivers en MSI aplicaties Onboard rode led verlichting,bij de geluidschip is uit te zetten in de bios. Er zijn genoeg uitgebreide reviews in omloop van dit bord met betrekking tot benchmarks en energieverbruik,daarom ga ik daar niet verder op in.Daarom meld ik dus enkel de dingen waar ik tegenaan liep bij het instaleren en tweaken,spelen met settings.In de hoop dat er mensen zijn die daar wat aan hebben. Om het onboard geluid op de beste kwaliteit te krijgen moet men wel het meegeleverde voedingstekkertje aansluiten op het moederbord.Pas als dit aangesloten is, krijgt men de Soundblaster applicatie aan de praat.
Rond het onboard audio gedeelte zit een rode red,deze is uit te zetten via een optie in de bios.
Persoonlijk vind ik alle extra kleurlijke ledjes niets.Dus was ik erg blij dat de mogelijkheid bestond dit uit te kunnen zetten.
Zelfde geld voor de kleur van de PCB en/of sloten van een moederbord.
Voor mij is de werking het belangrijkste. MSI Fastboot functie in de bios, laat alle USB support bij post van het systeem vervallen.
Pas na het starten van het systeem,a ls windows geboot is, krijg je weer beschikking over al je USB apparaten.
Dus even op DEL drukken om in de bios te komen is dan niet meer mogelijk.
De enige mogelijkheid om dan nog wel in de bios te komen is door middel van de MSI Fastboot app.
Enige wat deze functie doet, is geen USB apparaten detecteren tijdens de post van het systeem. Dit hoort zo aldus MSI.
Is dit handig, is gebruiker afhangkelijk om dit te beoordelen. Dit moederbord is voorzien van alle moderne features.
USB 3,M.2,Esata,en zelfs nog een PS/2 poort.Diverse mogelijkheid tot allerlei energie besparende functies aan of uit te zetten.
Meetpunten op het moederbord om de spanningen te kunnen controleren.
Postmanager op het moederbord,wat na de post de CPU temperatuur weergeeft.
PCB is zwart,voorzien van flinke koelblokken op de voltage regulators rondom de CPU,en flink koel blok op de southbridge,voorzien van het MSI gaming draak logo.
Over vormgeving en desing ga ik me niet uitlaten omdat dit afhangkelijk is van je persoonlijke smaak.

Heb jij ook een MSI Z97 GAMING 5?