Specificaties Bedrade muis met USB aansluiting en 6.400dpi sensor - Bekijk alle specificaties

MadCatz R.A.T. 7 Matte Black Review

XpRsSnNewbie 24 juni 2015, 327 views

MadCatz R.A.T. 7 Matte Black

Fijne en goed aanpasbare muis. Echter heb ik wat problemen gehad waardoor ik hem niet meer neem.

Pluspunten

• Aanpassingen
  • Software
  • Registratie

Minpunten

• Problemen met muiswiel
  • Problemen met haperende registratie

Begin dit jaar deze muis gekocht.

De mogelijkheden, heerlijk. Je kan hem langer en breder maken. Heeft verschillende opzetstukken voor je duim, pink en handpalm. Ook het gewicht is te veranderen. Je kan hem dus helemaal aan je hand aanpassen, als je dat eenmaal gedaan hebt voelt hij heerlijk aan.

De muis reageert ontzettend goed. Ook de 6400Dpi en de verschillende niveau's in registratie zijn super. Deze kun je overigens volledig aanpassen in de software die je kunt downloaden.

Wat ik ook fijn vind aan de muis is de "Sniper" knop onder je duim. Deze verlaagt je DPI aanzienlijk en dat maakt het inderdaad fijn om te snipen in bepaalde games.

Toch, na dit gezegd hebbende, kent de muis ook minpunten. Het zijn er echter wel twee die ik zelf heb ervaren, het wil dus niet zeggen dat elke muis dit vertoont.

De eerste muis kocht ik begin januari. Begin april tijdens het gamen bleef mijn muiswiel in de ingedrukte stand staan. Vast. Met geen mogelijkheid kwam deze meer omhoog. Nadeel is dat deze ook maar aan 1 zijde klikt. Maar via de leverancier heb ik een nieuwe gekregen.

Deze heeft het van april tot halverwege juni uitgehouden. Begin juni begon ik rare haperingen in de registratie van de muis te merken. Zowel in-game en bij normaal gebruik. Dit is zeer hinderlijk. Het komt in vlagen en is niet continu.

Als je op internet gaat zoeken op deze 2 problemen ga je ze zeker tegenkomen. Het komt dus veel vaker voor. De RAT muizen zijn al even op de markt en je zou dus verwachten dat ze deze problemen zouden oplossen. Maar helaas.

Die van mij gaat weer terug en er komt geen nieuwe. Dat weet ik zeker. Twee muizen in een half jaar is voor mij genoeg om verder te kijken.

Heb jij ook een MadCatz R.A.T. 7 Matte Black?

Interessante review.

Ik heb ook naar deze muis zitten kijken maar de grote hoeveelheid problemen deden voor mij uiteindelijk de deur dicht om er ook een te kopen. Ik heb gewoon een muis nodig met een hoge betrouwbaarheid. Lang leven mijn huidige Logitech