Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-73SF Review

eltaninsroses 24 juni 2015, laatste update op 6 juli 2015, 554 views

Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-73SF

Werkte niet bij levering, na "reparative"nog steeds niet.

Pluspunten

• Hoge specs voor de prijs
  • Prima beeldscherm
  • Licht gewicht

Minpunten

• Veel Bloatware
  • Windows 8
  • Functioneerde niet bij levering

Afgelopen zaterdag deze V15Nitro met een 960M Nvidia met 4 gig dedicated werkgeheugen binnen gekregen.

Supernette specs voor de prijs en super goede service van de verkopende partij.

Alles geinstalleerd en ge-update. Games geinstalleerd, en toen geprobeerd te spelen. Letwel geprobeerd, want om de n of andere reden vertikt de Nvidia kaart het compleet en volledig, tot aan blue screen crashes van de laptop.

Vervolgens de rest van het weekend met hulp van de verkopende partij getroubleshoot en al het denkbare geprobeerd. Andere BIOS ROM, driver updates, Microsoft Visual.net geupdate. Verschillende drivers voor de Nvidia kaart.

Niets heeft mogen baten. Bedankt Acer voor een weekend vol frustratie.Ze hebben de laptop nu retour gehad naar het reparatie center. Ik wacht af of ze het daar oplossen.

Als dat zo is, update ik deze review.

Even een snelle update.

De laptop is terug gekomen van de Repair Center. Al daar heft men geen hardware problemen vast gesteld(ik weet niet waar ze mee getest hebben, maar niet met een game die een beetje video kwaliteit vraagt).

Acer heeft de ROM van de Bios geflashed en een schone installatie van de sturingsprogramma's gedaan. That's it. Er is geen contact geweest in de reparatie periode en men heeft de standaard ge-eikte dingen gedaan en geconcludeerd dat het nu moet werken.

Bij terugkomst alles op de fabrieks instellingen laten staan. The Witcher 3 & Mass Effect 2 gedownload. En game dus die grafisch het onderste uit de kan vraagt en 1 game uit 2013 die mijn oude laptop nog op high kan draaien en dus niet veel vergt van de videokaart.

Om nou zeker te weten dat het problem niet in de Witcher game zit, eerst de Mass Effect game opgestart. Deze was ook al voldoende om de videokaart te laten crashen. Ook na update van de driver naar 3.53(de meest recente op dat moment).

Dus inderdaad de laptop terug gezonden naar de verkopende partij. Nogmaals over hen geen klachten. Keurige service

Acer nam een dag later nog contact met mij op, om dan uiteindelijk te gaan vragen naar de klachtmeldingen en vervolgens met het advies te komen om de drivers etc te updaten. Kortom alle stappen die ik al doorlopen had.

Sorry Acer, die actie, communiceren na afloop is, to little, to late.

Heb jij ook een Acer Aspire V15 Nitro VN7-591G-73SF?

Hi All,

Ik moet zeggen het ziet er verder echt goed uit.

Ik verdenk in dit geval echt gezien de symptomen de hardware. Ik gok dat de Nvidia kaart gewoon niet in orde is. En eerlijk is eerlijk dat kan de beste overkomen, of dat nou Alien Ware, HP, Toshiba, Asus, of Acer is.

Laptops, zeker nieuwe laptops hebben ook wel vaker problemen als de er een interne videokaart op het moederbord zit, en er ook een dedicated Video Card van Nvidia is. Dat de laptop het gewoon vertikt om te schakelen tussen de n en de ander.

Dat probleem zit hem in de software/drivers. Die heb ik allemaal ge-update en in meerdere versies geprobeerd, dus dat lijkt me niet het probleem. Tenzij ze gewoon nog geen fantsoenlijke drivers hebben, maar dat is nu aan Acer om uit zoeken.

Komt de laptop straks terug en is het opgelost, dan kan ik hem eindelijk echt testen en reviewen voor waar hij voor bedoelt is. Dan update ik de review zeker even.

@CyberDonkey , Nee ik kreeg niet de BSOD: VIDEO_DXGKRNL_FATAL_ERROR, ik kreeg een VIDEO_TDR_Error met een nummer er achter, ik was helaas niet snel genoeg om die te noteren.
Hi CyberDonky,

Niet exact, maar het komt zeker in de richting en het komt overeen met de melding dat de Nvidia driver/kaart instabiel was en crashte.
Wat stom zeg... ik zie inderdaad dat jou videokaart niet OEM-licensed is, dus dat is wel zeer triest dat misschien de NVIDIA driver je videokaart aka computer om zeep heeft geholpen.
Ik heb zelf een OEM-licensed videokaart, dus ik moet al een omweg proberen te vinden. Ik neem aan dat jij gewoon de laatste versie van de Nvidia website heb gehaald?

Valt ie niet binnen de twee weken garantie...? Ik heb toen ook een soortgelijk probleem gehad en werd de laptop gekenmerkt als DOA. Als de laptop een DOA is, dan hoor je uit service gelijk een nieuwe mee te krijgen.

[Reactie gewijzigd door CyberDonky op 24 juni 2015 20:31]

Kwalitatief uitermate teleurstellend dus. En dat voor zo'n dure laptop :?
Heb je toevallig ook last van de BSOD: VIDEO_DXGKRNL_FATAL_ERROR?
Zeker teleurstellend, en zelfs ook nog met 100 mbit ethernet voor die prijs.
Om jullie even een kleine update te geven. De laptop is terug van de repair center.

Turn arround time met transport ong ene week dus dat is netjes.

Ze hebben een schone installatie van de "preloaded software" gedaan en de Bios geflashed en daarmee was de kous af en moet het probleem opgelost zijn.

Guess what. It's not. Dit is de kwaliteit video die ik krijg als ik The Witcher 3 op low, zonder hairworms, blooming, anitaliasing en de hele rambam uit om maar zo veel mogelijk prestatie uit de kaart te krijgen...

Witcher 3 bleh synch: http://youtu.be/J9AxqteQy7s

En ja daarbij gebruik ik de laptop aan de lader. Met de fabrieksinstelling. Nog niets aangepast.

Zodra ik namelijk wat aanpas(namelijk de video instellingen zo inzet dat de Nvidia card gebruikt moet worden bij de game) kan ik het spel niet eens meer laden. Want dan krijg is domweg de melding. "U heeft op dit moment geen monitor of beeldscherm welke is aangesloten op uw Nvidia videokaart"

Schiet mij maar lek. Ik ben er klaar mee. Deze gaat terug naar de verkopende partij.
Zonde hoor. Mijn broer heeft deze laptop en is er heel blij mee. Zit deze laptop zelf eigenlijk ook te overwegen.