Specificaties 2,4" display, 3G-support, met geheugenslot - Bekijk alle specificaties

Samsung i450 Blauw Review

Hashoemplil 28 april 2009, laatste update op 28 april 2009, 355 views

Samsung i450 Blauw

Pluspunten

• Design
  • Muziek!!! functies en multi-slider
  • 3,5mm jack voor koptelefoons aan te sluiten
  • internet werkt goed
  • bereik is goed
  • batterij
  • interface en lekker helder scherm
  • geluidskwaliteit

Minpunten

• camera is minder
  • stabiliteit (bij mijn exemplaar) is niet wat het moet zijn

Heb de Samsung i450 nu al ongeveer 2 maanden en dacht eraan om eens een reviewtje te schrijven aangezien het moeilijk vindbaar is op het internet.

In de doos zit:- Samsung i450
- 1gb Micro-SD kaartje
- herlader
- USB-kabel voor datatransfer en herladen (dit gaat traag)

Specs:
Totale cameraresolutie (megapixels) 2 MP
Cameraresolutie 1600 x 1200 pixels
Tweede camera ja
Digitale zoom 4 x
Hoofdtelefoon 3.5 mm (heel leuk;))
...

Gebruiksgemak:
Dit zit helemaal goed. Dankzij de Symbian 60 V3 is het menu en alle functies enorm makkelijk om te bereiken. Het versturen van berichten, installeren van software computer, alles wat je maar kan doen met deze telefoon leer je zeer snel. Het is ook enorm goed dat je via de USB-kabel heel simpel je data in de Micro-SD kaart kunt steken, zonder al die speciale softwareprogramma's te moeten gebruiken.

Bouwkwaliteit:
Ook daar is niets op aan te merken. Het slidersysteem is leuk gevonden. Ookal gebruik ik de MP3-speler meer in de rechtstaande slider dan de neerwaardse slider. Het is gewoon niet praktisch en is enkel handig voor mensen die deze GSM als echte mp3-speler gebruiken. Voor de rest is de bouwkwaliteit in orde, al vaak gevallen, maar nog niets van gemerkt.

Muziek: (MP3-slider)
Heel makkelijk te bedienen. Je kunt deze gsm naar onder bewegen waardoor hij een soort van MP3speler wordt. Dit is een zeer sterke interface die ook enorm simpel is om door te scrollen. Ook de scroller die er een beetje fancy uitziet doet het niet slecht.
De geluidskwaliteit is meer van belang bij mij. Tot mijn grote verbazing geeft dit ding echt een prachtig geluid uit mijn koptelefoon. Ook als ik hem op mijn versterker aansluit geeft hij enorm helder geluid. De equaliser heeft verschillende modussen, maar ik gebruik "bass & treble" omdat deze gewoon het beste geluid weergeeft. De anderen zijn wat minder, de 3D-equalisers zijn om weg te smijten (rotslecht dus).

Scherm:
Heel kort, enorm goed scherm. Superhelder op maximale helderheid, maar echt een plezier om naar te kijken. Ook niet zo een klein scherm als dezelfde gsm's in deze prijsklasse.

Internet:
Valt weinig over te vertellen. Het 3G doet zijn werk goed, het ondersteund ook de nieuwere versie van 3G. Heb een tijdje gesurft en youtube en alle andere sites werken zonder enig probleem. Heb zelf geen sterke laadtijden bij youtube en ook werkt de browser naar eigen zeggen enorm goed.

Camera:
Het zwakste punt van de GSM. Dit is echt geen camera-telefoon zoals sony ericsson ze heeft. 2 megapixel en een flash heeft hij wel, maar enorme kwaliteit zul je met dit toestel nooit halen. Voor mij is het meer als voldoende aangezien ik echt geen fotograaf ben. Deze gsm is ook meer gericht naar muziekgebruikers.

Stabiliteit:
Enorm spijtig dat dit een van de slechte punten van de GSM is. Ik denk dat het aan mijn toestel ligt, door het vele vallen, maar hij loopt enooormmm veel vast. Hij gaat ook soms enorm traag, en bij mijn toestel loopt hij elke dag toch zeker 2 of meerdere keren vast. Ik ga hem binnenkort terug geven om het om te ruilen. Toch blijf ik bij dit product, want ik vind het echt een prachtig ding. Als ik binnenkort een nieuwe heb, die niet vastloopt zal ik 100% tevreden zijn.

Prijs:
Ik heb hem voor 130 kunnen kopen in de solden. De meeste zullen hem rond de 180-200 kunnen kopen, maar dat is hij waard. De andere modellen van Samsung zijn echt minder in vergelijking met dit. Nokia is veel duurder, en Sony Ericsson is goedkoop maar kwaliteitloos. (eigen voorkeur)
De prijsklasse ligt dus goed.

Batterij:
De batterij doet het niet slecht. Ik luister elke dag toch wel 4 a 5 uur muziek dankzij het openbaar vervoer, en toch haal ik nog 2 dagen uit de batterijen. Als ik geen muziek luister, en het scherm wat minder fel zet, kan hij makkelijk 3 tot 4 dagen mee. Voor een multimedia-gsm als dit vind ik het goed meevallen.

Algemene beoordeling:
Leuke GSM voor de MP3-fanaten die elke dag muziek luisteren. Als je geen MP3-speler nodig hebt of je hebt er al eentje zou ik hem wel niet kopen. De camera is niet echt enorm, en ook jammer dat de stabiliteit bij mijn exemplaar mij in de steek laat. Hopen dat de inruiling wonderen doet en ik een nieuwe stabiele i450 krijg.

Heb jij ook een Samsung i450 Blauw?