Specificaties Tower, 1 interne + 9 externe bays - Bekijk alle specificaties

Cooler Master Centurion 590 Review

MADG0BLIN 28 april 2009, 361 views

Cooler Master Centurion 590

Pluspunten

• Ruime kast.
  • Achter kant te openen met schroeven
  • Hard drive bay te verplaatsen in hoogte

Minpunten

• Nog geen

Ik heb deze kast gekocht voor een test server die ik ga gebruiken.
Het is een mooi ogende kast die goed is afgewerkt vind ik. (Blijft kwestie van smaak natuurlijk :) )
Hij is makkelijk open te maken door middel van 2 schroeven die je met de hand kan losschroeven. Dit vind ik zelf altijd erg makkelijk, je hebt dan niet altijd een schroevendraaier nodig.
Na hem open gemaakt te worden zie je een ruime kast met genoeg ventilatoren. Er zit er achter eentje en voorin aan de drive bay van de harde schijven nog een.

Het moederbord en de voeding zijn makkelijk te monteren, de harde schijven was ik niet super over te spreken.
Je kan de drive bay door middel van een aantal schroeven en schuifjes los te halen er volledig uit halen.
Hierin kan je dan de schijven plaatsen. Op de plaatsen waar de schroeven komen zit een stukje rubber wat de schijven tegenhoudt van extra trillingen tegen de kast denk ik. Opzich wel handig, ware het niet dat ze zo dik zijn dat je erg hard moet duwen om de schroeven in de schijven te krijgen.

Als de schijven er eenmaal inzitten kan je zelf op willekeurige hoogte hangen in je kast. Een handige optie vind ik zelf. Zo gaan niet alle kabels de hele kast door.

De hitte

Heb jij ook een Cooler Master Centurion 590?