Microsoft Lumia 640 4G Zwart Review

xpz 22 juni 2015, laatste update op 22 juni 2015, 614 views

Microsoft Lumia 640 4G Zwart

Door omstandigheden heb ik mijn Nokia Lumia 630 weggegeven. Ik zocht daardoor een andere telefoon. Ik had het budget op 200 euro gezet en raar maar waar kwam ik uit bij de Microsoft Lumia 640 4G (LTE).

Pluspunten

• Fantastisch HD scherm voor deze prijsklasse
  • Zeer goede accuduur; 2 dagen is met normaal gebruik voor mij makkelijk haalbaar.
  • Glimp

Minpunten

• Camera app stelt niet zo snel scherp als een Iphone 4s en opwaarts
  • Here kaarten heb ik nog niet op SD-kaart kunnen installeren

Bang for the Buck
Voor 175 euro een geweldige 4G telefoon die met dezelfde Snapdragon 400 quadcore processor beter presteert dan in de Nokia Lumia 630. Dit zal vermoedelijk met het dubbele (1GB in de 640) geheugen te maken hebben en de toevoeging van de Adreno 305 GPU.

Persoonlijk vind ik de high end smartphones te duur geworden. Vroeger kon je bij de introductie van een nieuw model nog rekening houden met 500 a 600 euro. Dat is nu bij de a-merken niet meer het geval :(
Vandaar dat ik de laatste twee - inclusief deze - eens ben gaan kijken wat er te koop is voor rond de 150 euro. De 630 was al mooi en die pik je tegenwoordig op voor 100 euro. Ik betaalde in oktober 2014 135. Deze 640 4G is echt fijn te noemen voor 175 euro.

De camera is een flinke stap vooruit en de selfie camera is een welkome toevoeging. Zeker voor beeldbellen met bijv Skype. Verder voelt de telefoon zeer snel aan en is het scherm ongekend goed voor deze klasse. Ik heb dit nog niet eerder gezien. 294 ppi (720x1280) is een genot om naar te kijken. De kijkhoeken zijn misschien niet zo goed, maar ik heb bij geen enkele telefoon die ik ooit had via een enorme hoek naar het scherm gekeken. Waarom zou je?!

Als Apple iPhone 4S gebruiker en zelfs liefhebber kan ik niet niet anders zeggen dat voor 1/4 van de prijs van een iPhone6 of Samsung Galaxy6 Microsoft een geweldig toestel neerzet.

Heb jij ook een Microsoft Lumia 640 4G Zwart?

Als de Nike+ running app in de Windows store komt dan is deze telefoon een serieuze kanshebber voor mij!
Ik heb het niet geprobeerd, maar dat schijnt al te kunnen: http://www.windowsphone.com/en-us/store/app/running-for-windows-phone-8/60e5c113-9f96-451a-931d-52cfc2f272c1

[Reactie gewijzigd door xpz op 23 juni 2015 09:02]

edit_ Thanks ;)