Asus Transformer Book T300CHI-FH024H Review

outrazor 22 juni 2015, 561 views

Asus Transformer Book T300CHI-FH024H

Een prachtige 2-in-1 met goede bouwkwaliteit. Aan de ene kant weinig USB-poorten en een iets kleine touchpad. Aan de andere kant lekker licht en switchen tussen tablet en laptop is ideaal. Perfect voor onderweg of voor de studie. Niet geschikt voor gamers en mensen die hem 8uur lang moeten gebruiken.

Pluspunten

• Premium behuizing
  • Magnetische koppeling tussen tablet en dock
  • Toetsenbord
  • Vloeiend Windows 8
  • Geluidsloos

Minpunten

• Toetsenbord heeft 1 - 2 seconden nodig om te verbinden voor je inlogt
  • Kleine stroevige touchpad
  • Slechts één USB-poort
  • Service van Asus

Zelf gebruik ik de 2-in-1 voornamelijk voor mijn studie, het typen van documenten, het kijken van een filmpje in bed en een klein beetje voor het bewerken van foto's. De 2-in-1 is hier voor uitermate geschikt.

Wat betreft de bouwkwaliteit ben ik erg tevreden. Dit is één van de voornaamste redenen waarom ik deze 2-in-1 heb gekozen. Met name het tablet gedeelte voelt heel erg robuust aan. Er zit nergens speling. Enigszins zwaar, echter vind ik dat vaak een teken van degelijkheid. De achterkant van de tablet heeft een licht stroeve metalen feel en is enigszins mat. Dit zorgt echt voor een premium gevoel. De dock voelt iets lichter en zodoende iets goedkoper, echter is het wel van hetzelfde materiaal. Om het product helemaal af te maken zit er een mooi metalen randje om zowel de tablet, de dock als het touchpad om het geheel toch nog een finishing touch te geven.

Wat betreft de poorten ben ik wel enigszins teleurgesteld. Ik had gehoopt op 2 USB-poorten, beide micro, één 2.0 en één 3.0. Echter is de 2.0 poort alleen om het toetsenbord op te laden. Zodoende zit er dus maar één USB-poort op. Deze bevindt zich aan de rechterkant van de tablet en hier past natuurlijk ook een micro 2.0 in. Wat betreft het opladen van het toetsenbord. Dit is natuurlijk wel jammer dat dit niet kan middels het scherm, echter gaat het toetsenbord wel ruim een week mee bij intensief gebruik. Wanneer deze dan toch op begint te raken zit er een klein kabeltje bij van ASUS om deze gemakkelijk via het scherm op te laden. Het is even wennen maar een kei hard nadeel is het zeker niet!

Het scherm is erg helder en ook van mooie kwaliteit. Backlight bleeding heb ik persoonlijk nog niet gezien. Verder is het scherm in de tablet mode lekker glad en werkt gemakkelijk.

Het toetsenbord tikt fijn. De knoppen voelen degelijk. Alleen de pijltoetsen zijn wat klein. Dit zorgt er wel weer voor dat je toch wat meer het touchscreen gaat gebruiken.

De bouwkwaliteit van het koppelstuk tussen de dock en de tablet vind ik persoonlijk mooi gedaan en erg degelijk. De tablet kan wel iets naar voren bewegen (dus alsof je hem dichtklapt) echter stoort dit niet. De tablet wiebelt niet naar de zijkant en dat vind ik belangrijk. Verder haal je de tablet er erg gemakkelijk van af en zet je hem er ook snel weer in. Omdat er geen connectoren zitten hoeft dit niet heel precies. Wanneer je de tablet dichtbij de magneten brengt zorgen deze er automatisch voor dat hij in de juiste positie komt.

De oplaadkabel welke is bijgeleverd is net iets langer dan 2 meter.

Je krijgt er verloopje bij van micro usb 2.0 naar normaal USB 2.0.

Je krijgt er een pen bij, echter heb ik deze nog nooit gebruikt.

De touchpad is iets klein. Verder is hij soms een tikkeltje stroef vooral als hij net een tikje vochtig is. Soms worden klikken net niet lekker herkent. Hij ziet er wel mooi uit en het went allemaal wel. Verder worden gestures met drie vingers ondersteunt wat ik heel fijn vind browsen.

Wat betreft de batterij vind ik het erg lastig oordelen. Ik gebruik de laptop niet heel de dag maar laad hem meestal in de nacht wel op. Vier - vijf uur echt op de laptop werken is haalbaar.

Kortom wanneer je op zoek bent naar een 2-in-1 die lekker licht is en er gewoon erg mooi en degelijk uitziet ben je bij deze 2-in-1 helemaal goed. Wil je echt gaan gamen of moet hij heel de dag mee gaan is deze niet heel geschikt. Wanneer je de tablet veel gebruikt is dit een prima keuze. Voor een student zoals ik is het een hele geschikte keuze.

Heb jij ook een Asus Transformer Book T300CHI-FH024H?

Mooie review bedankt!
Die van mij komt morgen binnen. Uhd 8GB Ram.
Je kan ook een bluetooth mouse daarop installeren neem ik aan toch?