Samsung Syncmaster 930BF Zilver, Zwart Review

RobbyTown 28 april 2009, 1.035 views

Samsung Syncmaster 930BF Zilver, Zwart

Pluspunten

• Snel in elkaar te halen zonder gereedschap
  • Geen backlight bleeding
  • Standaard kleur settings
  • DVI, VGA en power kabel meegeleverd

Minpunten

• Prijs (was toch een aardige cent)
  • Achter paneel

Op 14-3-2006 heb de Samsung 930BF gekocht voor 357,50.

Na meer 3 jaar ervaring leek het mij toch de moeite waard om een review te schrijven, ook al is deze niet meer te koop. Deze tips kunnen van pas komen als mensen een 2de hands 930BF willen kopen.

Toen ik het scherm kocht was het een berg geldt voor een scherm, maar dat was het ook waard. Nu inmiddels 3 jaar verder zijn de kleuren nog perfect.

In het verleden heb ik 1 defect gehad. Plotseling kreeg ik een groene streep van boven naar onder in beeld.

Het scherm werd door een koerier opgehaald, 2 weken later mocht ik hem weer ontvangen, dus zeer snel afgehandeld. Over de service van Samsung zit het wel goed. Verder heb ik geen dodepixsls gehad

Het scherm zelf.
Het scherm is zeer makkelijk en snel in elkaar te zetten, vooral handig voor mensen die af en toe naar lan-party's gaan. Je hebt nergens een schroevendraaier voor nodig.

Standaard zit er een DVI, VGA en power kabel bij. Dat bespaard je ook wat geld, want de DVI en VGA kabels zijn nogal prijzig naar mijn gevoel.

Featureset
Het scherm is in verschillende standaard kleuren te zetten: Custom, Text, Internet, Game, Movie, Sport.
Mocht je dus iets gaan doen, een kwestie van op het knopje drukken, en je hebt de juiste settings.
Het scherm kan alleen naar achteren gekanteld worden. Het scherm is niet in hoogte verstellen. Zelf heb ik het kantelen en in hoogte verstellen niet nodig.

Contrast
Zover ik zelf kan zien, is zwart ook echt zwart, er zit voor mijn gevoel geen grijs waarde overheen wat ik zo af en toe bij andere schermen wel zie.

Verder als het scherm in het donker staat en er schijnt een ander licht in, dan merk je weinig van dat licht. Dus er is weinig backlight bleeding.

Bouwkwaliteit en afwerking
Het is stevig afgewerkt scherm. Afwerking is op alle punten perfect behalve de achterkant. Aan de achterkant heb je een losse plaat om zo je connector aansluiting van kabels weg te werken. Mocht je de monitor iets gaan draaien en de kabels een stuk naar voren komen dan ligt het klepje er snel af, de bevestiging had is strakker gemogen.

Sinds kort:
Sinds enkele maanden heb ik nog eens 2x de 930BF kunnen kopen (via tweakers v&a), samen voor 150, stukken goedkoper dan de nieuwprijs :).

Het 2de scherm heb ik sinds feb 2009. Maar de bouw is november 2005, enkele maanden ouder dan mijn eerste scherm.

De reden waarom ik nog eens 2 schermen erbij heb gekocht is omdat ik toe was aan dualscreen, 1 scherm werd gewoon te klein om echt makkelijk te kunnen werken.

Het andere 2de scherm heb ik als reserve / voor moeders pc. De oude CRT monitor kon zo naar boven :).

Mijn bureau had een aanpassing omdat mijn bureau een module had voor 1 scherm. Na wat meten even wat plankjes laten zagen bij de doe het zelfzaak. Door deze plank module heb ik ook een soort van ambilight kunnen maken :D.

Zelf ben ik zeer tevreden over de schermen.

Beide schermen ziiten op DVI aangelsoten.

Heb jij ook een Samsung Syncmaster 930BF Zilver, Zwart?

Even reageren. Heb dit scherm zelf ook gehad (inmiddels vervangen door een 245B). Heb het scherm destijds gekocht omdat de 930BF het scherm was voor gaming. Voor diegene die een klein bugdet hebben en een 4:3 scherm willen hebben is dit echt een aanrader.
Tegenwoordig game ik niet meer zo vaak. Maar Toen ik de schermen had zagen de games er goed uit, zonder problemen met de settings.

Dit was ik vergeten te vermelden. Het is inderdaad een zeer goed game scherm.
Ik heb zelf 940BF's en die backplate is inderdaad drama, heb ze bij beide schermen er al niet meer op zitten omdat ze er toch steeds afvallen :/
netjes getimmerd achter je beeldscherm.
Thnx, in je wilt weten waar ze vanaf komen. plakzadels komen van de gamma. Praxis en karwei hadden ze niet.

Verder zijn ze wel te koop bij groothandel (o.a. Technische Unie dat ik weet maar daar kan je als particulier niet kopen :P)