Bekijk alle uitvoeringen
Specificaties 15,6" (1920x1080 TN), 1TB (sshd) - Bekijk alle specificaties

HP Pavilion 15-p035nd Review

M van Lent 20 juni 2015, laatste update op 18 maart 2017, 75 views

HP Pavilion 15-p035nd

Goede hardware voor (in mijn geval) niet te veel geld. op de prestaties en warmte+geluidsproductie moet ik nog terugkomen, nu heb ik hem net. foto's volgen nog. het 1e exemplaar had een kapotte sshd, gelukkig kon ik hem de volgende dag meteen voor een nieuwe inruilen.

Pluspunten

• een mat full-hd scherm
  • materiaalgebruik en afwerking
  • geen glimmende behuizingsonderdelen
  • veel hardware voor je geld
  • na een jaar werkt hij nog probleemloos

Minpunten

• mijn 1e exemplaar was bij 1e boot al kapot
  • accuduur valt iets tegen
  • Standaarddriver netwerkkaart
  • 2e exemplaar ventilator stuk

update 7-3-2016:
Ik gebruik de laptop nu zeker een 3/4e jaar voor o.a. mijn studie en regelmatig gta5.
Hij doet het nog erg goed en vertoond nog geen hardwarematige gebreken.
Wat betreft de software heb ik zelf een probleem veroorzaakt met het afsluiten dat ik nog niet heb kunnen oplossen. (inmiddels opgelost, zie update onderaan)

Inmiddels heb ik hem geupgradet met een ssd wat vooral de laadtijden bij grote programmas aanzienlijk inkort, vooral merkbaar bij gta 5 en GIS Arcmap (kaartensoftware) en het opstarten.

Het inbouwen van de ssd is geen werkje waarvan je bij deze laptop erg blij wordt.
Er is geen mogelijkheid de ssd in te bouwen via een klepje aan de onderkant en dus moest de laptop worden opengemaakt. Dit kostte redelijk veel tijd en moeite.
Over de bouwkwaliteit ben ik verder tevreden, na het een half jaar ermee rondslepen (voor mijn opleiding) vertoont de behuizig nog geen schade of slijtplekken.
Update: na een jaar wel hier en daar wat krasjes te vinden op de behuizing.

De prestaties zijn voor normaal gebruik dik in orde, wanneer je gta 5 echt fijn wilt spelen zou ik in het vervolg wel voor een model met een snellere videokaart gaan, een 950m/960m. Nu wordt het spel op 720p gerenderd op medium-high settings. Dat levert 35-40-45 fps op dus het is speelbaar. Maar omdat de resolutie niet zo hoog is en MSAA te veel vermogen trekt is het best korrelig, ondanks AF x16 en FXAA.
AF en FXAA ingame uitzetten en in het nvidia control panel aanzetten levert al wat beter resultaat op.
Gta 5 op 900x1600 op low setting speelt een stuk fijner, ook dan blijft de fps 35-40-45.

Afgelopen zomervakantie (2016) de steamversie van cities skylines geďnstalleerd. Werkt zoals verwacht zonder problemen.

een linkje naar de specs:

update 15-07-2016
Het probleem met afsluiten is opgelost. De Intel management engine interface driver was niet goed ingesteld en werd na 15 min uitgeschakeld.
Nu sluit de laptop weer goed af en komt deze ook weer goed uit slaapstand.

Ik zit er aan te denken om de dvd-drive eruit te halen en er een 2e schijfstation bij te stoppen. Dat levert wat meer opslagruimte voor foto's en videos op. Dan kan de ssd beschikbaar blijven voor programma's.

Update 8-3-2017
De ventillator maakt al zo'n een week nogal ongezonde geluiden, heb hem al open gemaakt en er zit niets in, alleen een beetje stof. Het openmaken van de laptop was opnieuw een netenwerkje. alle schroeven zijn normaal, maar ééntje is expres superklein gemaakt, gelukkig had ik daarvoor ook het juiste gereedschap voorhanden.
Heb van paradigit een retourlabel ontvangen dus ik stuur hem binnenkort op voor reparatie.
zelf denk ik dat de lager of de koolborstels het hebben begeven.

Update 18-3-2017
De laptop is bij paradigit voor reparatie van de ventilator.
Ik overweeg om hem te verkopen als hij terug komt en zelf een desktop te kopen.

Heb jij ook een HP Pavilion 15-p035nd?

Het probleem met het Wifi heb ik ook. De Wifi op mijn p035nd werkt niet/heel slecht. En dat probleem begon pas toen ik van Windows 10 weer terug ging naar Windows 8.1. Want windows 10 veroorzaakte allemaal problemen. Heeft u het wifi probleem opgelost en hoe? Kunt u het me dan laten weten?
Bij mij lag het aan de drivers. Met recentere versies heb im er geen last meer van. De standaarddrivers waren namelijk waardeloos

Sorry voor mijn wat late reactie

[Reactie gewijzigd door M van Lent op 10 september 2016 11:02]