Specificaties 58" Ultra HD 3D LCD TV met 1 tuner - Bekijk alle specificaties

Philips 58PUK6809 Zwart Review

KnarfX 19 juni 2015, laatste update op 19 juni 2015, 1.097 views

Philips 58PUK6809 Zwart

Prima TV

Pluspunten

• Beeld
  • Ziet er strak uit

Minpunten

• Switchen tussen gaming en TV modus

Tv is qua prijs kwaliteit uitstekend, Smart, U-HD, 3D, 58'' voor 900,-

Tv is zeker niet de snelste maar dat hoeft wat mij betreft ook niet.
Nadeel van de tv is dat je moet switchen tussen TV kijken of gamen. want anders is er vertraging tussen beeld en geluid. Maar als je de tv dus niet gaat gebruiken om te gamen is hij perfect.

De 2 brillen die je erbij krijgt zijn een beetje cheap (maar wat verwacht je).

Maar verder is de tv echt gewoon top.

grgr

Heb jij ook een Philips 58PUK6809 Zwart?

Je zet vrijwel niks erin, maar die eene zin die je erin zet begrijp ik niet helemaal.
Nadeel is dat je moet switchen tussen TV kijken en gamen ( je bedoelt de bron selectie hdmi 1 of 2? ), dus als je niet switched oftewel TV kijkt + gamen tegelijk op hetzelfde beeld dan heb je vertraging?

Of dien je eerst je digitale tv kastje uit te schakelen voordat je je ''xbox'' opstart?

Graag uitleg over het eene zinnetje waaruit je review bestaat

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 20 juni 2015 09:56]

Wat Elfreemason zegt klopt, je "moet" bij de tv instellingen een keuze maken, in tv modus kan je heel goed tv kijken, maar heeft met gamen vertraging.
In gaming modus heeft de tv geen vertraging met gamen, maar tijdens het tv kijken is het beeld minder vloeiend dan in tv modus.

Er is ook nog een pc modus, die is ongeveer hetzelfde als de gaming modus met extra slechte beeldkwaliteit.

Switchen tussen hdmi 1, 2, 3 of 4 moet lijkt me altijd.
Kijk nu snap ik hem :D

Typische dit model, of valt het gewoon met een software update te verhelpen?

Maar niet geschikt voor gamen zeg je? Wat nu als ik hem altijd op game modus laat staan? Dan is wellicht het tv kijken iets doffer maar het werkt, en het gamen werkt ook goed toch?

Bij mij begint het nu alweer te kriebelen voor een nieuwe tv, en deze lijkt mij wel leuk.. Maar er hangt wel een xbox one aan die goed moet functioneren, en vrouwlief kijkt 's avonds graag TV...

[Reactie gewijzigd door LopendeVogel op 20 juni 2015 13:59]

Als ik aan het gamen ben zet ik m in game modus, als ik tv kijk laat ik m daar op staan, maar als je echt een hd film aan het kijken bent of een uhd filmpje op youtube, dan is duidelijk te zien dat als de tv op tv modus staat het beeld veel vloeiender verloopt.

Als je een die hard gamer bent is dit misschien niet de beste tv, maar voor spellen zoals destiny, the order, gtav is deze tv echt mans zat.
Ik denk niet dat dit tv specifiek is want de tv van mijn ouders had hier ook altijd last van. Dat is dan een LG.
Hmm vreemd want ik heb dit probleem dan weer niet -.-..

Ik had niet eens in de gaten dat het een uhd tv was voor dit geld.. Ik heb een aantal maanden hetzelfde betaald voor een full led (full hd ) van LG, wel perfect beeld en gelukkig geen kwaaltjes zoals de tv/game modus.

Maar deze tv kan nog weleens een leuke opvolger zijn, hoe vind je het beeld kwaliteit en dan met name de zwartwaarden ( die is echt goed voor een full led tv bij mij)
ach ik speelde al 8j op één van de eerste FULL HD tv's van Sony (LCD) dus lag of vertraging nooit gemerkt...
mensen je kan bij SOURCES waarin je je bron selecteert.... HDMI 1 HDMI2 etc... het icoontje veranderen naar bv een HD decoder, een Gamepad... een Computer icoontje... en dan past je tv deze instellingen automatisch toe
De TV heeft een speciale game modus in de instellingen waardoor de input-lag wordt gereduceerd. Wat hij bedoelt te zeggen is dat als je steeds switcht tussen gamen en tv kijken, dat je dan elke keer in de settings de modus dient te wijzigen.
Beeldkwaliteit is gewoon goed, zwartwaarden is niet echt iets waar ik echt op let. Zwart is zwart en niet grijs als je dat bedoelt.
Zwart moet idd donker zwart zijn en niet dat opgelichte zwart (grijs is dan weer het andere uiterste maar ik denk tot ik dat bedoel inderdaad)