Specificaties HTPC, 4 interne + 1 externe bays - Bekijk alle specificaties

Silverstone RAVEN RVZ01 Review

natihorny 19 juni 2015, laatste update op 14 juli 2015, 294 views

Silverstone RAVEN RVZ01

Mooi design, koelt goed, redelijk klein, perfect voor een mini gaming tower, handig dat je het zowel rechtstaand als liggend kan plaatsen, wel jammer dat het niet gemakkelijk is om je kabels weg te steken.

Pluspunten

• klein en kwalitatief
  • laat goede koeling toe
  • Mooi en goede prijs
  • Robuust
  • Passen grote grafische kaarten in
  • Laat waterkoeling toe
  • Veel plaats voor SSD's en Geheugen

Minpunten

• Klein moederbord is verplicht
  • Niet veel ruimte voor kabels
  • Verplicht om een heatsink te gebruiken die lager dan 82mm is

Kwaliteit voeding Score: 5
Dit is mijn reisgenoot als ik een lange tijd ergens moet zijn. Als ik deze gaming/video editing tower meeneem dan moet ik wel al langer dan 3 weken op locatie zijn alvorens ik hem mee neem.

Het handige aan deze toren is dat hij klein is, maar genoeg plaats heeft om een volwaardige grafische kaart te installeren, plaats heeft voor een HDD en 3 SSD's. Super handig dus! Het is wel wat puzzelwerk met de kabels, maar bij mij steken ze na wat prutswerk allemaal netjes uit het zicht en overdekken ze geen enkele heatsink of koeler. Er is plaats om 3 fans te installeren, er komen er standaard 2 heel dunne fans bij. Al bij al een aanrader als je een stille tower wilt kunnen bouwen die nog steeds heel goed kan omgebouwd worden naar een krachtpatser van een gaming pc of een video rendering unit :)

Heb jij ook een Silverstone RAVEN RVZ01?

Hoe zijn de temperaturen bij zwaar gamen?
En heb je de CPU ook overclocked?
Ik ben met dit soort kasten altijd bang voor oververhitting (Heb nu de Silencio 352 en die koelt al heel slecht) en ik wil natuurlijk niet dat de boel gaat Thermal Throttelen.

De build die ik er in wil zetten: gallery: DoubleUx2
Skylake ITX
Hi DoubleUx2!

Temperaturen blijven vrij stabiel, word nooit echt heel warm en zowel GPU als CPU zijn overclocked! Deze tower heeft een hele goede airflow. Kan niet klagen!
Geweldig, bedankt voor de snelle reactie!