Specificaties Socket AM2+ met AMD 790X chipset - Bekijk alle specificaties

MSI K9A2 CF-F Review

Steffy 27 april 2009, 2.308 views

MSI K9A2 CF-F

Pluspunten

• Veel features
  • Goedkoop
  • Stabiel
  • Goede overclock-opties

Minpunten

• Layout had misschien beter gekunt

Layout Score: 4
Zeer goed moederbord in mijn ogen. Ik kocht het moederbord voor 45 euro dus de prijs/prestatie verhouding is nu eenmaal zeer goed. Verder net mobo met alle toeters en bellen voor de gemiddelde en boven gemiddelde gebruiker er op. Bios geeft je alle vrijheid in het overclocken, zeker als je dit met een Black Edititon combineert. Ik heb er momenteel een Athlon X2 7750 op zitten, BE dus. Moet nog beginnen met overclocken dus kan hier kwa prestaties weinig over zeggen, de opties zullen het niet in de weg staan. Ook het Corsair Dominator PC8500 draait op 2,1v ook prima. Denk toch dat het systeem los van het daadwerkelijke gebruik wel 10 uur per dag aan staat en in de eerste 2 maanden nog geen enkel probleem ondervonden kwa stabiliteit.

Voor de prijsbewuste gebruiker is het denk ik een zeer leuk moederbordje met alles er op, icm goedkoop geheugen en een leuke processor kun je er een aardig systeempje op bouwen. De echte 'die-hards' zullen zeker voor wat anders gaan maar de prijsbewuste gebruiker zal hier zeker niet verkeerd aan doen.

Heb jij ook een MSI K9A2 CF-F?

Mijn Asus M2N is na een bios upgrade gecrashed. nu heb ik deze MSI erin zitten.
Alles is overgebouwd, en het probleem van de goede drivers vinden voor de videokaart is een crime. Niets werkt. De EVGA Nvidia GTS 250, werkte voorheen probleemloos, maar nu krijg ik steeds zwarte en witte balken en stippen in mijn scherm. Ook een Bios update brengt geen soelaas. Gewoon internet explorer opstarten, en het loopt meteen vast, Windows 7 blijft continu het stuurprogramma herstellen, zonder resultaat overigens. Orginele Nvidia drivers zijn niet te installeren, zonder allerlei foutmeldingen. Dus ik heb sterk het vermoeden, dat het moederboard de problemen veroorzaakt. Mischien zijn er onder de lezers mensen die eventueel een oplossing hebben....
gebruik dit moederboard nu al ruim een jaar, en nog geen problemen ondervonden.
niet echt intensief gebruik, maar gewoon doet wat hij moet doen.

inderdaad, zoals in je review staat, niks voor echt die-hrads, maar voor de "normale" mens genoeg ;)
Superbordje! Heb hem gekocht voor het neefje van m'n vriendin. Heb een AMD Athlon II X2 250 erin gezet en een XFX HD5750 512 MB. Het bord draait zelfs op FSB 300 (!) stabiel. Daarbij draait de 'NB' zonder problemen op maar liefst 2700 MHz. Heb hem uiteindelijk op 250 laten staan (de CPU overklokt trouwens ook geweldig...) omdat ik het PC6400-geheugen dan licht kan overklokken op 832 MHz, bij gelijke CPU-klok (3,75 GHz). Voor dat geld vind je echt geen beter bordje en het is nog full ATX ook. :)

Edit: En er kan straks nog een tweede HD5750 bij! 8-)

[Reactie gewijzigd door ProMace op 29 januari 2010 20:43]

Heb dit bordje al een tijd. Ik had al gemerkt dat de plaatsing van de S-ATA aansluitingen erg onhandig is icm een grotere videokaart. Maar nu ik een wat zwaardere koeling op m'n videokaart heb gezet, heb ik eigenlijk nog maar 1 S-ATA slot tot mijn beschikking doordat de rest gewoon wordt afgedekt door de kaart en koeler. Een erg slechte plaatsing van de S-ATA dus, verder zeer tevreden, met wat speciale kabeltjes toch m'n harddisks kunnen aansluiten gelukkig.
Ik heb dit bord ook gekocht 2 maanden geleden voor 75E. Ik heb wel V1.0 en alhoewel je in de bios nog redelijk kan overklokken ben ik nu al op een probleem gestuit. Als ik HT link ook maar met 1 mhz verhoog start hij niet meer op nadat je hem uit heb gezet. Je krijg dan een overclock failure waarschuwing te zien en vervolgens is je keyboard niet meer te gebruiken. Enige optie is de CMOS resetten. Ik heb mn 5000+ naar 3 ghz weten te klokken stabiel. Maar zodra ik pc uit zet en opnieuw opstart mag ik de CMOS weer resetten. Ik hoop dat je meer geluk hebt met jouw K9a2 cf bordje. Ik heb al uren gezocht naar een oplossing maar heb tot nu toe nog niks gevonden dus alles draait op stock bij mij.